• امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

امضای توافقنامه از بهر انتقال آخرین محموله گندم کمکی هند به افغانستان

  • کد خبر : 7735
  • 20 سرطان 1401 - 14:12
امضای توافقنامه از بهر انتقال آخرین محموله گندم کمکی هند به افغانستان

هند و برنامه جهانی خوراک توافقنامه‌یی را برای انتقال آخرین محموله گندم کمکی هند به افغانستان امضا کرده اند. هند در سال ۲۰۲۰ تعهد کمک پنجاه هزار تُن گندم را به افغانستان کرده است اما به علت موانع در انتقال آن از راه پاکستان این کمک‌ها به گونه کامل به کشور نرسیده اند. بربنیاد توافقنامه […]

هند و برنامه جهانی خوراک توافقنامه‌یی را برای انتقال آخرین محموله گندم کمکی هند به افغانستان امضا کرده اند.
هند در سال ۲۰۲۰ تعهد کمک پنجاه هزار تُن گندم را به افغانستان کرده است اما به علت موانع در انتقال آن از راه پاکستان این کمک‌ها به گونه کامل به کشور نرسیده اند.
بربنیاد توافقنامه هند با برنامه جهانی خوراک ده هزار تُن گندم به افغانستان انتقال خواهد یافت. برنامه جهانی خوراک گفته است که نزده میلیون تن در افغانستان با گرسنه‌گی شدید روبه‌رو استند و این مشکل با زمین‌لرزه که در آخر ماه جون رخ داد، شدیدتر شده است.
بیشو پارجولی، نماینده برنامه جهانی خوراک در هند، گفت: «گندم هند برای خانواده‌های افغان که با گرسنه گی رو به رو استند نجات دهنده بوده و یک بخش مهم اقدامات فراهم سازی کمک های انسان دوستانه سازمان جهانی غذا را تشکیل می‌دهد. این گونه حمایت‌های سخاوتمندانه سازمان جهانی غذا را در مهار فاجعه بشری در افغانستان کمک می‌کند.»
وحیدالله امانی، سخنگوی برنامه جهانی غذا برای افغانستان، می‌گوید: «دبلیو اف پی به کمک‌های خود ادامه می دهد؛ زیادتر توجه ما سر مناطق دور دست و مناطق که با برفباری راه های مواصللاتی شان قطع می‌شود. پلان ما این است که پیش از رسیدن زمستان و پیش از این که راه های مواصلات قطع شوند، بتوانیم به اندازه کافی مواد غذایی را در آنجا ذخیره کنیم.»
از سویی هم، برخی از باشنده‌گان پایتخت از روند توزیع کمک‌ها به نیازمندان انتقاد می‌کنند و می‌گویند که باید کمک‌ها به گونه شفاف توزیع شوند.
عبدالجلیل، باشنده کابل، گفت: «در طول هشت ماه یا نه ماه کمک آمده است و من هیچ کمکی نگرفته ام و به هیچکس کمک نشده است.»
تمیم، باشنده کابل، می گوید:«کمک‌ها را به کسی بدهد که ضرورت دارد و نه به کس که ضرورت ندارد.»
در همین حال، اوچا یا هماهنگ کننده کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل متحد گفته است که دنمارک دو ونیم میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.
بربنیاد اطلاعات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، امسال افغانستان کمتر از سال پار گندم تولید خواهد کرد و انتظار می‌رود که این کمبود از بیرون کشور وارد شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.