• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

امضای توافق‌نامه همکاری با نهادهای غیردولتی در افغانستان

  • کد خبر : 7752
  • 24 سرطان 1401 - 14:42
امضای توافق‌نامه همکاری با نهادهای غیردولتی در افغانستان

برنامه انکشافی سازمان ملل یک توافق‌نامه مشارکت ۲۰ میلیون دالری را با بانک جهانی برای حمایت از برنامه توسعه «بشردوستانه اقتصادی و اجتماعی» در افغانستان امضا کرده است.این برنامه از سازمان‌های غیر دولتی و مدنی حمایت می‌کند. برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (یو ان دی پی) روز پنجشنبه ( ۱۴جون) با نشر اعلامیه‌ای خبر داده […]

برنامه انکشافی سازمان ملل یک توافق‌نامه مشارکت ۲۰ میلیون دالری را با بانک جهانی برای حمایت از برنامه توسعه «بشردوستانه اقتصادی و اجتماعی» در افغانستان امضا کرده است.این برنامه از سازمان‌های غیر دولتی و مدنی حمایت می‌کند.
برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (یو ان دی پی) روز پنجشنبه ( ۱۴جون) با نشر اعلامیه‌ای خبر داده است که بانک جهانی به روند حمایت ازده‌ها سازمان غیردولتی و مدنی در افغانستان پیوست.
بربنیاد این اعلامیه، بانک جهانی به حمایت از ابتکارات توسعه بشردوستانه، اقتصادی و اجتماعی، توافق‌نامه مشارکتی ۲۰ میلیون دالری را با برنامه انکشافی سازمان ملل متحد امضا کرده است.
این برنامه در ۳۴ ولایت و هشت زون افغانستان نهادهای غیر دولتی و مدنی را تحت پوشش قرار داده و هدف آن ظرفیت سازی این سازمان‌های غیردولتی، مدنی و حمایت از پروژه‌های پاسخ‌دهی سریع است.
سورایو بوزوروکوفا، معاون نمایندگی برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد درافغانستان گفته است: «ما از بانک جهانی برای نشان دادن همبستگی و حمایت از سازمان های غیر دولتی (انجیو‌ها ) و نهاد های مدنی ( سی اس او اس ) ها در افغانستان و کمک به رشد و توسعه آنها در زمانی که به آن نیاز دارند، تشکر می‌کنیم .»
در این اعلامیه آمده است که با توجه به چندین دهه تجربه و تخصص برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (یو ان دی پی) در حمایت از احیای اقتصادی جوامع شکنند، این نهاد ۴۰۰ سازمان غیر دولتی و نهاد های مدنی را بربنیاد ظر فیت آنان وبرای اطلاع رسانی سریع، مشارکت و طراحی پروژه‌ها انتخاب خواهد کرد.
در این اعلامیه آمده است که به دلیل جنگ‌های طولانی در افغانستان، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های مدنی نقش مهمی را در ارایه خدامات بشردوستانه و فعالیت‌های توسعه‌ای در مناطق دور دست افغانستان ایفا کرده اند.
اما از زمان تحولات ناگهانی سیاسی در افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در ماه اگست سال ۲۰۲۱ میلادی و خروج تمویل کنندگان از این کشور، ظرفیت‌های مدیریت مالی و عملیاتی سازمان‌های غیردولتی و مدنی در افغانستان بدتر شده است.
برنامه توسعه ای سازمان ملل متحد تاکید کرده است که از این توافق‌نامه ۲۰ میلیون دالری مشارکتی بانک جهانی از پروژه‌های پاسخ‌دهی سریع برای مردم آسیب‌پذیر نیز حمایت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7752

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.