• امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

ناسا و آژانس فضایی روسیه قراردادی برای اشتراک‌گذاری پروازهای ایستگاه فضایی امضا کردند

  • کد خبر : 7754
  • 25 سرطان 1401 - 14:45
ناسا و آژانس فضایی روسیه قراردادی برای اشتراک‌گذاری پروازهای ایستگاه فضایی امضا کردند

آژانس فضایی امریکا (ناسا) و آژانس فضایی روسیه (روس‎ کاسموس) توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که مدت‌هاست به دنبال آن برای یکپارچه‌سازی پرواز‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی بودند. رویترز روز جمعه، ۱۵ جولای، گزارش داده است که این قرارداد به فضانوردان روسی اجازه می‌دهد تا سوار فضاپیماهای امریکایی شوند و در عوض فضانوردان امریکایی می‌توانند از […]

آژانس فضایی امریکا (ناسا) و آژانس فضایی روسیه (روس‎ کاسموس) توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که مدت‌هاست به دنبال آن برای یکپارچه‌سازی پرواز‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی بودند.
رویترز روز جمعه، ۱۵ جولای، گزارش داده است که این قرارداد به فضانوردان روسی اجازه می‌دهد تا سوار فضاپیماهای امریکایی شوند و در عوض فضانوردان امریکایی می‌توانند از فضاپیماهای روس استفاده کنند.
روس‎کاسموس با نشر بیانیه‌ای گفته است: «این توافق هم به نفع روسیه و امریکا است و هم توسعه همکاری‌ها را در چارچوب برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی ارتقا می‌دهد.»
ناسا گفته که قرار است اولین پرواز یکپارچه تحت توافق جدید در سپتامبر امسال انجام شود. در این پرواز فرانک روبیو، فضانورد امریکایی در کنار سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین، دو فضانورد روسی به ایستگاه فضایی پرتاب خواهند شد.
آژانس فضایی امریکا افزوده است که داشتن حداقل یک روسی و یک امریکایی در ایستگاه فضایی برای ادامه فعالیت آزمایشگاه بسیار مهم است.
پس از بازنشسته‌گی شاتل در سال ۲۰۱۱، امریکا برای فرستادن فضانوردان امریکایی به ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۰ به روسیه متکی بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7754

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.