• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

نگرانی از آسیب‌ها در بخش بیرونی بند شاه و عروس

  • کد خبر : 7863
  • 04 سنبله 1401 - 9:24
نگرانی از آسیب‌ها در بخش بیرونی بند شاه و عروس

آسیب‌های نمایان در بخش‌های بیرونی بند شاه و عروس نگرانی‌هایی را برانگیخته است. باشنده‌گان محل و متخصصان بخش آب از کیفیت این بند نگرانی می‌کنند. بند شاه و عروس در ولسوالی شکردره کابل قرار دارد که آسیب دیدن برخی از پله‌های این بند، نگرانی‌ها را به میان اورده است. باشنده ولسوالی شکردره، گفت: «آب بسیار […]

آسیب‌های نمایان در بخش‌های بیرونی بند شاه و عروس نگرانی‌هایی را برانگیخته است. باشنده‌گان محل و متخصصان بخش آب از کیفیت این بند نگرانی می‌کنند.
بند شاه و عروس در ولسوالی شکردره کابل قرار دارد که آسیب دیدن برخی از پله‌های این بند، نگرانی‌ها را به میان اورده است.
باشنده ولسوالی شکردره، گفت: «آب بسیار زیاد و زور است، لنگر آن را کسی ایستاد کرده نمی‌تواند.»
نجیب الله سدید، متخصص مدیریت منابع آب، می‌گوید: «کیفیت پله‌ها نمی‌تواند نمایندگی از کیفیت خود بند کند. نیاز است که بند درست بررسی شود و دیده شود که درزهایی در بند بوجود آمده یا خیر.»
کار ساخت‌وساز این بند از سوی دو شرکت ایرانی به پيش برده می‌شود. نماینده این شرکت‌ها، آسیب‌ها در بخش‌های بیرونی این بند را مشکل جدی نمی‌داند و علت آن را تاخیر در ساخت بند و برف باری های زمستانی می‌داند.
انجینر یعقوب امانی، مسوول دو شرکت ایرانی، گفت: «دو تا زمستان گذشت، برف باری زیاد شد همان سال به اندازه یک متر اینجا داشتیم، برف‌ها روی پله‌ها ماند و باعث شد که یک سری پوستک‌های روی کانکریت ایجاد شود چون کسی اینجا نبود که مراقبت کند.»
اما وزارت انرژی و آب می‌گوید که آسیب بخش‌های سطحی بند قابل نگرانی نیست و به زودی بازسازی خواهند شد.
وزارت انرژی و آب می‌گوید که سرپرست این وزارت پس از نگرانی‌های مردم روز پنج‌شنبه به محل رفته بود و با مسوولان شرکت ایرانی درباره کیفیت این بند گفت‌وگو کرده است. سرپرست وزارت انرژی و آب گفته که این موضوع قابل نگرانی نیست و به زودی دوباره ترمیم خواهد شد.
کار بند شاه و عروس نزدیک به ده سال پیش آغاز شد. این بند نه اعشاریه سه میلیون مترمکعب آب ذخیره می‌کند و ظرفیت تولید یک‌ونیم میگاوات برق را دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.