• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

توقف بیش از ۶ هزار پروژه در کشور پس از تحولات سیاسی

  • کد خبر : 7939
  • 18 سنبله 1401 - 18:21
توقف بیش از ۶ هزار پروژه در کشور پس از تحولات سیاسی

وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که پس از تحولات سیاسی در کشور، بیش از ۶ هزار پروژه میثاق شهروندی در ۳۴ ولایت متوقف شده است. سید احمد مستقیم، معین وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که این وزارت می‌کوشد تا نهادهای کمک کننده را برای تمویل این پروژه‌ها قناعت دهد. آقای مستقیم گفت: «برنامه […]

وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که پس از تحولات سیاسی در کشور، بیش از ۶ هزار پروژه میثاق شهروندی در ۳۴ ولایت متوقف شده است.
سید احمد مستقیم، معین وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که این وزارت می‌کوشد تا نهادهای کمک کننده را برای تمویل این پروژه‌ها قناعت دهد.
آقای مستقیم گفت: «برنامه میثاق شهروندی در وزارت احیا و انکشاف دهات یک نقش مهم داشت. بعد از آمدن تحول، کارهایش توقف شده است. تقریباً شش هزار پروژه نیمه کاره داریم.»
این پروژه‌ها از سوی بانک جهانی و دیگر نهادها پشتیبانی مالی می‌شدند که در حال حاضر نیمه کار رها شده اند.
از سوی هم، وزارت مالیه می‌گوید که گفت‌وگوها در باره آغاز کار این پروژه‌ها با بانک جهانی جریان دارد و این بانک باید پروژه‌های نیمه کاره شان را تکمیل کند.
احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه، گفت: «از روز اول وزارت مالیه خصوصاَ معینیت پالیسی همرای همان دونرهای خارجی و دونرهای بین‌المللی در مذاکرات است و کوشش ما این است که آنان پس حاضر شوند تا پروژه‌های نیمه کارۀ خود را تکمیل کند.»
رییس آبرسانی این وزارت اطمینان می‌دهد که به ارزش شصت و نه میلیون دالر پروژه‌هایی در بخش فراهم شدن آب آشامیدنی به شهروندان کشور در ۳۴ ولایت فراهم خواهد شد.
اسدالله عمار، رییس آبرسانی وزارت احیا و انکشاف دهات، گفت: «در ولسوالی‌های دند و دامان کندهار، ۱۲۳ پروژۀ کانال آبرسانی به ارزش ۶۷۳ میلیون افغانی تحت کار است.»
پس از سقوط نظام جمهوری، نه تنها پروژه‌های برنامه میثاق شهروندی نیمه کاره باقی ماندند بل پروژه‌های بزرگ منطقوی که از سوی بانک جهانی، بانک انکشاف آسیایی و دیگر نهادهای بزرگ مالی تمویل می شدند، متوقف اند و تا هنوز در باره آنها تصمیم گرفته نشده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.