• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

تلفات ناشی از فروریختن پل در هند به ۱۴۱ نفر رسید

  • کد خبر : 8138
  • 09 عقرب 1401 - 16:23
تلفات ناشی از فروریختن پل در هند به ۱۴۱ نفر رسید

مقام‌ها در ایالت گجرات هند روز دوشنبه ۳۱ اکتوبر (نهم عقرب) گفتند که شمار کشته شدگان رویداد فروریختن یک پل معلق در آن ایالت به ۱۴۱ نفر رسیده است. به گفتۀ مقام‌ها بیشتر قربانیان این رویداد زنان، کودکان و سالمندانی اند که تلاش داشتند برای شرکت در مراسم دیوالی از فراز این پل عبور کنند. […]

مقام‌ها در ایالت گجرات هند روز دوشنبه ۳۱ اکتوبر (نهم عقرب) گفتند که شمار کشته شدگان رویداد فروریختن یک پل معلق در آن ایالت به ۱۴۱ نفر رسیده است.
به گفتۀ مقام‌ها بیشتر قربانیان این رویداد زنان، کودکان و سالمندانی اند که تلاش داشتند برای شرکت در مراسم دیوالی از فراز این پل عبور کنند.
هارش سنگهاوی، وزیر داخلۀ ایالت گجرات هند، به خبرنگاران گفت که اکثر افرادی که در این حادثه کشته و زخمی شده اند، نوجوانان بودند. او گفت که شمار زیاد زخمی‌ها به شفاخانه‌ها منتقل شده اند، اما شمار دقیق زخمی‌ها را مشخص نکرد.
خبرگزاری‌های بین‌المللی از قول مقام‌های محلی گزارش داده اند که در هنگام فروریختن این پل، نزدیک به ۵۰۰ نفر، به شمول زنان و کودکان،‌در اطراف و بر فراز این پل قرار داشتند.
مقام‌های هندی گفته اند که کم و بیش ۱۷۰ نفر از این حادثه نجات داده شده اند، با این حال گمان می‌رود که شمار تلفات افزایش یابد زیرا هنوز شمار زیادی ناپدید اند.
این پل معلق که ۲۳۰ متر طول داشته و بر فراز دریای ماچهو در ساحۀ مورابی واقع شده است، در جریان استعمار انگلیس در قرن ۱۹ میلادی بنا شده و حدود یک هفته پیش و به دنبال ماه‌ها کار بازسازی، دو باره به بهره برداری سپرده شده بود.
نرندرا مودی، صدراعظم هند به وزیر اعلای ایلات گجرات دستور داده است تا فوراً تلاش‌های نجات و امدادرسانی را در این ساحه بسیج کند. دفتر آقای مودی گفته است که با آسیب‌دیدگان این رویداد مساعدت صورت خواهد گرفت.
افزون بر گروه‎های امدادرسان و پاسخ‌گویی به حالت اضطرار، منسوبین اردو، قوای بحری و هوایی هند نیز برای عملیات نجات به ساحه اعزام شده اند.
حکومت هند یک کمیتۀ ویژۀ پنج عضوی را برای بررسی این رویداد و یافتن علت وقوع آن ایجاد کرده است.
پولیس هند گفته است که در پیوند با این رویداد نه نفر را روز دوشنبه بازداشت کرده و بازجویی از آنان آغاز شده است.
اشوک کمار یادیف، مقام ارشد پولیس گجرات با نشر بیانیه‌ای گفته است که بازداشت‌شدگان که همه با شرکت بازسازی کنندۀ پل موربی ارتباط دارند، به اتهام آدم کشی بازداشت و بازجویی شده اند.
فروریختن پل‌ها در هند که برخی از این پل‌ها فرسوده و قدیمی اند، همواره مرگبار بوده و تراژیدی خلق کرده است.
در سال ۲۰۱۶ فروریختن یک پل در شهر کلکته منجر به کشته شدن ۳۲ نفر شد. در سال ۲۰۱۱ نیز در اثر یک رویداد مشابه ۳۲ نفر در یک ساحۀ روستایی در شمال هند جان باختند.
چند سال پیش از آن، فروریختن یک پل در شهر بیهار هند منجر به مرگ ۳۴ نفر و در سال ۲۰۰۳ انهدام یک پل در شهر ممبای هند ۲۰ کشته برجا گذاشت.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.