• امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

آسترالیا خواهان میزبانی کنفرانس اقلیم سال ۲۰۲۶ شد

  • کد خبر : 8239
  • 18 عقرب 1401 - 6:57
آسترالیا خواهان میزبانی کنفرانس اقلیم سال ۲۰۲۶ شد

آسترالیا با شماری از کشورهای حوزۀ اقیانوس آرام تلاش دارند تا نشست سالانۀ اقلیمی ملل متحد را در سال ۲۰۲۶ میزبانی کنند. بیست وهفتمین اجلاس سالانهٔ اقلیم که به تاریخ ششم نومبر در شهر شرم الشیخ مصر آغاز شد، تا ۱۸ نومبر ادامه خواهد داشت. آسترالیا برای سال‌های متمادی در مقایسه با سایر کشورهای توسعه […]

آسترالیا با شماری از کشورهای حوزۀ اقیانوس آرام تلاش دارند تا نشست سالانۀ اقلیمی ملل متحد را در سال ۲۰۲۶ میزبانی کنند. بیست وهفتمین اجلاس سالانهٔ اقلیم که به تاریخ ششم نومبر در شهر شرم الشیخ مصر آغاز شد، تا ۱۸ نومبر ادامه خواهد داشت.
آسترالیا برای سال‌های متمادی در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، در عملکرد خود در مسایل اقلیمی عقب بود. در این کشور یک حکومت محافظه کار تقریباً یک دهه در قدرت بود که طرفدار سرسخت صنعت مواد سوخت فوسیلی بود و سرانجام در انتخابات ماه می سال جاری شکست خورد و حکومت منتخب جدید رویکار آمد.
ذغال سنگ و گاز بخش عمدۀ تولید برق آسترالیا را تشکیل می دهد. اما دولت منتخب جدید به رهبری حزب کارگر می‌خواهد که آسترالیا را به عنوان یک نیروگاه انرژی تجدیدپذیر در عرصۀ جهانی معرفی کند.
میزبانی نشست اقلیمی سازمان ملل در آسترالیا و جزایر اقیانوس آرام در حالی پیشنهاد می‌شود که رهبران کشورهای این منطقه از بلند رفتن سطح آب دریاها و افزایش شدت طوفان‌های استوایی نگران اند و تغییرات آب و هوا را به عنوان یک تهدید جدی می شناسند.
کریس بوون، وزیر تغییرات اقلیمی و انرژی آسترالیا، روز شنبه در یک کنفرانس خبری در سدنی، بزرگترین شهر آسترالیا، گفت که میزبانی مشترک اجلاس اقلیمی با “وضعیت اقیانوس آرام و نیازمندی برای اقدامات بیشتر در زمینۀ آب و هوا کمک می کند.”
فعالان محیط زیست از پیشنهاد آسترالیا برای میزبانی مشترک اجلاس اقلیمی سال ۲۰۲۶ استقبال کرده اند، اما تاکید می کنند که کانبیرا باید اقدامات بیشتری را جهت توقف استخراج ذغال سنگ و مصرف گاز انجام دهد.
سیمون برادشاو، مدیر تحقیقات پروژه‌ها در شورای اقلیمی مربوط به یک سازمان غیرانتفاعی، روز دوشنبه به موسسهٔ نشراتی آسترالیا گفت که سیاست‌های اقلیمی حزب کارگر در نشست سازمان ملل متحد در مصر با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد.
برادشاو گفت: “این کنفرانس به دنبال تعدادی از رویدادهای فوق‌العاده‌ فجیع ناشی از تغییرات آب و هوا در سراسر جهان برگزار می‌شود. البته، بسیاری از آسترالیایی‌ها این را مستقیماً با وضعیت جاری و وقوع سیلاب در این کشور ربط می‌دهند. و البته آسترالیا نشان داده است که به بازی برگشته است، اما مانند دیگر کشور ها تحت فشار زیادی قرار دارد تا قدم‌های عملی بردارد.”
آسترالیا برای اولین بار، قوانینی را جهت کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای تصویب کرده است. در ماه سپتمبر، قوانین جدیدی توسط پارلمان فدرال در کانبیرا تصویب شد که میزان انتشار کاربن را تا سال ۲۰۳۰ تا ۴۳ درصد کاهش دهد.
بخش‌هایی زیادی از آسترالیا طی دو سال گذشته شاهد وقوع سیلاب‌های شدید بوده است. شهر فوربس در نیو سوت ولز که در ۴۰۰ کیلومتری غرب سدنی موقعیت دارد، در روزهای شنبه و دوشنبه شاهد سیلاب‌های بی سابقه‌ای بوده است.
کارشناسان می‌گویند که تغییرات اقلیمی، مانند دیگر بخش‌های جهان، سبب وقوع رویدادهای شدید و زیانبار طبیعی در آسترالیا نیز شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.