• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

محصولات و تولیدات افغانستان در نمایشگاه بین المللی هند

  • کد خبر : 8293
  • 24 عقرب 1401 - 5:01
محصولات و تولیدات افغانستان در نمایشگاه بین المللی هند

در نمایشگاه بین المللی تجارتی هند، افغانستان محصولات و تولیدات مختلف خود را به نمایش گذاشت. سفارت افغانستان در دهلی جدید در یک خبرنامه گفته است که این نمایشگاه بین المللی شام روز دوشنبه در دهلی جدید، توسط اداره توسعه تجارتی هند برگزار شد. در این نمایشگاه هر ساله محصولات و تولیدات تجارتی هند و […]

در نمایشگاه بین المللی تجارتی هند، افغانستان محصولات و تولیدات مختلف خود را به نمایش گذاشت.
سفارت افغانستان در دهلی جدید در یک خبرنامه گفته است که این نمایشگاه بین المللی شام روز دوشنبه در دهلی جدید، توسط اداره توسعه تجارتی هند برگزار شد. در این نمایشگاه هر ساله محصولات و تولیدات تجارتی هند و کشورهای مختلف جهان را به نمایش گذاشته میشود، با حضور وزیر تجارت هند و مسوولین دیګر افتتاح شد.
منبع افزوده است، محصولات و تولیدات افغانستان نیز در این نماشگاه به نمایش گذاشته شد. در این محصولات افغانی، انواع میوه های خشک، قالین، صنایع دستی، میوه های تازه، سنگ های نیمه قیمتی و اقلام دیگر توسط تاجران مقیم هند در 22 غرفه مختلف به نمایش گذاشته شده است.
در خبرنامه آمده است، این نمایشگاه بین المللی در مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت و علاوه بر فروش محصولات، به بخش معاملات تجارتی ، شرکت های تجارتی و کارخانه های تولیدی در ایالت های مختلف هند و کشورهای مختلف توجه خاص خواهد شد.
فرید ماموندزی سفیرکبیر افغانستان در هند از دولت و تاجران هندی که فرصت عرضه و اتصال محصولات افغانی به بازارهای بین المللی را در اختیار تاجران افغان قرار داده اند، ابراز تشکر کرد و گفت که این یک فرصت کاری خوب برای بسیاری از دهاقین و خانواده های افغان این فرصت را خواهند داشت و در ثبات اقتصادی افغانستان یک چانس خوب دارد.
هند در حال حاضر ۸۵ درصد میوه خشک از افغانستان تامین میکند و این ۱۷ سال متوالی است که افغانستان به عنوان یک اشتراک کننده فعال در این نمایشگاه بزرگ شرکت می کند.
سفیر افغانستان در سخنرانی خود افزود که برنامهای خاص برای اتصال تولیدکنندگان و تاجران افغانستان از هند و از طریق هند به جهان راه اندازی خواهد کرده. وی همچنین گفت که مذاکرات با مقامات دولتی هند و تجار بزرگ ادامه دارد تا تلاش‌های هند و افغانستان برای فعالیت‌های بزرگ تجارتی و اقتصادی در سطح منطقه هماهنگ‌تر شود.
موصوف از تاجران افغان تشکر کرد که در شرایط سخت فرصت صادرات و محصولات افغانی را بین هند و افغانستان فراهم کردند و ثمره تلاش دهاقین را به جهان میرسند. سفیر افغانستان در هند پیشنهادات خود را برای بهبود کیفیت و حفظ شهرت محصولات و تولیدات زراعتی افغانستان به تاجران ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8293

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.