• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

گذرگاه مرزی چمن میان افغانستان و پاکستان «بازگشایی شد»

  • کد خبر : 8345
  • 30 عقرب 1401 - 9:39
گذرگاه مرزی چمن میان افغانستان و پاکستان «بازگشایی شد»

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که گذرگاه کلیدی مرزی «چمن» در منطقه اسپین بولدک میان افغانستان و پاکستان امروز برای تجارت و تردد مسافران بازگشایی شده است. این گذرگاه پس از آنکه یک هفته قبل، یک مرد مسلح به سوی سربازان پاکستانی شلیک کرد، مسدود شد. بر اثر این تیراندازی یک نفر نیروی مرزی پاکستان کشته […]

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که گذرگاه کلیدی مرزی «چمن» در منطقه اسپین بولدک میان افغانستان و پاکستان امروز برای تجارت و تردد مسافران بازگشایی شده است.
این گذرگاه پس از آنکه یک هفته قبل، یک مرد مسلح به سوی سربازان پاکستانی شلیک کرد، مسدود شد. بر اثر این تیراندازی یک نفر نیروی مرزی پاکستان کشته و دو نفر زخمی شدند.
مسدود شدن این مرز که به «دروازه دوستی» نیز معروف است باعث خسارات سنگینی به بازرگانان و سرگردانی هزاران نفر در دو طرف مرز شد.
مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که تصمیم برای بازگشایی مرز پس از گفتگو با مقامات طالبان گرفته شده است. این گفتگوها در روزهای گذشته میان مقام‌های پاکستانی و هیأت طالبان ادامه داشت و مشخص نیست به چه نتایجی انجامیده است.
اما پیشتر روزنامه دان پاکستان خبر داد که طالبان و مقامات پاکستانی در این نشست در مورد یک «مکانیسم مشترک» برای پایان دادن به حوادث خشونت در مرز گفتگو کرده‌اند و جانب پاکستانی پیشنهاد بازجویی مشترک متهمان رویداد تیراندازی روز یکشنبه را به طالبان داده است.
روز گذشته پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر توافق طالبان به تحویل‌دهی عامل تیراندازی به پاکستان، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان آن را رد کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.