• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

دیدار مسوولان بانک مرکزی و نمایندگان سازمان ملل متحد

  • کد خبر : 8383
  • 04 قوس 1401 - 7:49
دیدار مسوولان بانک مرکزی و نمایندگان سازمان ملل متحد

مسوولان بانک مرکزی افغانستان با نمایندگان سازمان ملل متحد در کابل در باره رشد اقتصاد ملی، عادی سازی سیستم بانکی و هماهنگی کمک‌های بشردوستانه گفت‌وگو کرده اند. به گفته آنان در این نشست هر دو طرف بر همکاری مشترک تعهد کردند. حسیب الله نوری، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان، گفت: «با نمایندگان سازمان ملل در افغانستان […]

مسوولان بانک مرکزی افغانستان با نمایندگان سازمان ملل متحد در کابل در باره رشد اقتصاد ملی، عادی سازی سیستم بانکی و هماهنگی کمک‌های بشردوستانه گفت‌وگو کرده اند.
به گفته آنان در این نشست هر دو طرف بر همکاری مشترک تعهد کردند.
حسیب الله نوری، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان، گفت: «با نمایندگان سازمان ملل در افغانستان درباره رشد اقتصاد ملی، عادی سازی فعالیت سکتورهایی بانکی و همچنان هماهنگی کمک‌های بشری بحث‌های مفید صورت گرفت هردو طرف تعهد همکاری با یک دیگر کردند.»
درهمین‌ حال، شماری از باشندگان پایتخت می‌گویند که در برداشت پول مشکل دارند و تا هنوز بانک مرکزی در این زمینه توجه نکرده است.
نجیب الله عزیزی، باشنده کابل، گفت: «ما را ساعت‌ها منتظر می‌سازد، باز شش بجه یا دوصد نفر یا سه صد نفر را کارت‌اش را می‌گیرد و دیگران را می‌گوید که بروند به هفته دیگر.»
سید احمد علی‌زاده، باشنده کابل، گفت: «مردم نمی‌تواند به راحتی پیسه‌های خود را از بانک اخذ کند چه هفته‌وار باشد، چه ماهوار باشد به صورت کامل نمی‌تواند بگیرد مشکلات وجود دارد.»
از سویی هم، اتاق صنایع و معادن افغانستان ادعا دارد که بانک‌های افغانستان در انتقال پول به بیرون از کشور با محدودیت روبه‌رو است و بازرگانان نمی‌توانند پول مواد خام را به شرکت‌های خارجی از طریق این بانک‌ها بفرستند.
سخی احمد پیمان، معاون اول اتاق صنایع و معادن، گفت: «در حال حاضر ما با دو نوع محدودیت مواجه استیم. محدودیت‌های بین‌المللی که نمی‌توانیم پول خود را انتقال بکنیم از طریق بانک‌ها بخاطر خرید مواد خام، بخاطر تحریم‌های که وجود دارد و محدودیت‌های داخلی هم است که نمی‌توانیم قرضه‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری و ساختمانی، چه تاجر، چه صنعت کار اخذ بکند.»
کسر بیلانس تجارت افغانستان به بیش از هشتاد درصد می‌رسد و بازرگانان بیشتر کالاهای مورد نیاز کشور را از بیرون وارد می‌کنند اما تا هنوز در پرداخت پول از طریق بانک به مشکل روبه‌رو هستند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.