• امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

پنچ مؤسسه فعالیت‌های خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآوردند

  • کد خبر : 8749
  • 04 جدی 1401 - 11:34
پنچ مؤسسه فعالیت‌های خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآوردند

شورای پناهجویان ناروی، مؤسسه‌های حفاظت از کودکان، پاملرنه، «ورلد ویژن» و «سی. آر. اس» پس از وضع ممنوعیت بر کار زنان در مؤسسه‌های غیردولتی، فعالیت‌های خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآوردند. کریستین جیپسن (Christia Jepsen)، مشاور روابط بخش آسیای شورای پناهجویان ناروی (ان. آر. سی) گفت که فعالیت‌های «ان. آر. سی» در افغانستان […]

شورای پناهجویان ناروی، مؤسسه‌های حفاظت از کودکان، پاملرنه، «ورلد ویژن» و «سی. آر. اس» پس از وضع ممنوعیت بر کار زنان در مؤسسه‌های غیردولتی، فعالیت‌های خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآوردند.
کریستین جیپسن (Christia Jepsen)، مشاور روابط بخش آسیای شورای پناهجویان ناروی (ان. آر. سی) گفت که فعالیت‌های «ان. آر. سی» در افغانستان به حالت تعلیق درآمده‌است.
جان ایگلند (Jan Egeland) رئیس ان. آر. سی نیز در تویترش نگاشته‌است: «طالبان بر کار کارمندان اناث ما ممنوعیت وضع کردند و مؤسسۀ ان. آر. سی مجبور شد که در سراسر افغانستان عملیات بشری را به حالت تعلیق درآورد.»
او افزوده‌است، این مؤسسه بدون ۴۷۰ همکار زن افغان خود نمی‌تواند کار کند.
شورای پناهجویان ناروی، مؤسسه‌ حفاظت از کودکان و «پاملرنه» نیز در یک اعلامیۀ مشترک گفته‌اند که برنامه‌های خود را در افغانستان به حالت تعلیق درمی‌آورند.
در اعلامیه آمده‌است: «ما بدون کارمندان زن نمی‌توانیم، به گونۀ مؤثر به کودکان، زنان و مردان نیازمند در افغانستان خدمات ارایه کنیم.» منبع می‌گوید که با اجرای این تصمیم در مورد کار زنان هزاران تن وظایف‌شان را از دست خواهند داد.
همچنان سیون نیوز یکی از رسانه‌های استرالیایی امروز گزارشی را منتشر کرده که مؤسسۀ «ورلد ویژن» فعالیت‌های خود را در افغانستان برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآورد.
این مؤسسه در بخش فراهم ساختن زنده‌گی بهتر برای دختران و پسران فعالیت می‌کند.
منبع به نقل از اسونتا چارلس (Asuntha Charles)، رئیس این مؤسسه نگاشته‌است که ممنوعیت بر کار زنان به نفع افغان‌ها نیست.
او می‌گوید: «ما در بحران کنونی بشری که تمام افغان‌ها را متضرر ساخته، به افراد زیادی نیاز داریم که در مؤسسه‌های غیردولتی کار کنند تا در زمینۀ کاهش مشکلات در اینجا همکاری شود.»
به گفتۀ چارلش، این تصمیم – که زنان در مؤسسات ایفای وظیفه نکنند – زنان و دخترانی را که از مؤسسه‌های غیردولتی منفعت می‌بردند، به طور نامناسب متأثر می‌سازد.
همچنان، رئیس یکی از مؤسسه‌های بین‌المللی غیردولتی در افغانستان که نمی‌خواهد نامش ذکر شود، گفت که مؤسسۀ «سی. آر. اس» نیز فعالیت‌های خود را در افغانستان متوقف کرده‌است.
او می‌گوید، که در این مورد به کارمندان سی. آر. اس ایمیل ارسال شده‌است.
شایان ذکر است که تاکنون مؤسسۀ مذکور در این در مورد در ویب‌سایتش چیزی نگفته‌است.
او می‌گوید، پس از چاشت امروز تمام مؤسسات در افغانستان نشست مشترکی را برگزار می‌کنند، بعدا معلوم خواهد شد که چه تصمیمی را اتخاذ می‌کنند.
عبدالحمید، یکی از محصلان دوکتورا در امریکا نیز در تویترش نگاشته‌است که مؤسسۀ «سی. آر. اس» فعالیت‌های خود را در افغانستان برای مدت کوتاهی متوقف کرد.
وزارت اقتصاد شب گذشته به مؤسسه‌های داخلی و خارجی در افغانستان دستور داد که وظایف تمام کارمندان زن را که با آن‌ها کار می‌کنند، تا امر ثانی به حالت تعلیق درآورند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.