• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

گفت‌وگوی شی و پوتین درباره «تعامل استراتژیک و دیدار بهاری»

  • کد خبر : 8803
  • 09 جدی 1401 - 18:11
گفت‌وگوی شی و پوتین درباره «تعامل استراتژیک و دیدار بهاری»

خبرگزاری تاس گزارش داده است که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، با شی جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین، گفت‌وگوی ویدیویی داشته است. در این گفت‌وگو که روز جمعه، ۳۰ دسامبر، انجام شده، پوتین گفته که «مشتاقانه» منتظر دیدار همتای چینی‌اش در بهار آینده در مسکو است. وی تاکید کرده که این سفر «استحکام روابط روسیه و چین را […]

خبرگزاری تاس گزارش داده است که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، با شی جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین، گفت‌وگوی ویدیویی داشته است.
در این گفت‌وگو که روز جمعه، ۳۰ دسامبر، انجام شده، پوتین گفته که «مشتاقانه» منتظر دیدار همتای چینی‌اش در بهار آینده در مسکو است.
وی تاکید کرده که این سفر «استحکام روابط روسیه و چین را در موضوعات کلیدی به جهان نشان خواهد داد و به رویداد سیاسی اصلی سال در روابط دوجانبه تبدیل خواهد شد.»
پوتین افزوده است: «روابط بین مسکو و پکن در برابر همه آزمایش‌ها مقاومت کرده و الگویی از همکاری بین قدرت‌های بزرگ در قرن ۲۱ است.»
پوتین در ادامه همچنان افزوده است: «در شرایط افزایش تنش‌های ژیوپلیتیکی، اهمیت مشارکت استراتژیک روسیه و چین به عنوان یک نیروی تثبیت‌کننده در حال افزایش است. بهترین نمونه در تاریخ.»
پوتین تاکید کرده که روسیه و چین از مواضع اصلی‌شان دفاع می‌کنند و در عین حال از منافع هر دو ملت و همه کسانی که از نظم جهانی واقعاً دموکراتیک و حق کشورها برای تعیین آزادانه سرنوشت خود دفاع می‌کنند نیز پشتیبانی خواهند کرد.
بربنیاد گزارش تاس، شی جین‌پینگ به پوتین اطمینان داده که چین «در مواجهه با یک وضعیت بین‌المللی ساده و به دور از ابهام» آماده است که «همکاری استراتژیک با روسیه را افزایش دهد و فرصت‌های توسعه برای همدیگر فراهم کند و دو کشور شرکای جهانی باشند.»
شی همچنان از آمادگی پکن برای افزایش همکاری استراتژیک با همسایه‌اش و «شریک جهانی بودن» با آن اطمینان داده است.
گفتنی است که آخرین باری که شی و پوتین به صورت حضوری دیدار کردند، در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در اواسط ماه سپتامبر سال جاری بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.