• امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

حمله سایبری هکرهای روس به مراکز هسته‌ای امریکا

  • کد خبر : 8865
  • 17 جدی 1401 - 6:31
حمله سایبری هکرهای روس به مراکز هسته‌ای امریکا

خبرگزاری رویترز به نقل از چند کارشناس امنیت سایبری گزارش داده که یک گروه از هکرهای روس موسوم به «رودخانه سرد»، سه ازمایشگاه تحقیقات هسته‌ای در امریکا را هدف قرار داده است. رویترز روز جمعه، ۶ جنوری، همچنان با استناد به اسنادی که در اختیارش قرار گرفته، گفته است که این حمله در تابستان سال […]

خبرگزاری رویترز به نقل از چند کارشناس امنیت سایبری گزارش داده که یک گروه از هکرهای روس موسوم به «رودخانه سرد»، سه ازمایشگاه تحقیقات هسته‌ای در امریکا را هدف قرار داده است.
رویترز روز جمعه، ۶ جنوری، همچنان با استناد به اسنادی که در اختیارش قرار گرفته، گفته است که این حمله در تابستان سال ۲۰۲۲ صورت گرفته بود.
هکرها با ایجاد صفحات جعلی ورود به شبکه اینترنت داخلی این مراکز هسته‌ای و با فرستادن ایمیل به دانشمندان تلاش کرده‌اند که حروف رمز ورود آن‌ها به شبکه را کشف کنند.
خبرگزاری رویترز نتوانسته است دلیل حملات سایبری به این سه آزمایشگاه هسته‌ای و احتمال یا درصد موفقیت این حملات را مشخص کند.
هیچ‌یک از این مراکز نیز حاضر نشده‌اند در این مورد اظهار نظر کنند.
کارشناسان امنیت سایبری گفته‌اند که گروه موسوم به «رودخانه سرد» از آغاز حمله روسیه بر اوکراین، حملات سایبری به متحدان غربی اوکراین را افزایش داده است.
حملات این گروه به آزمایشگاه‌های هسته‌ای در آمریکا همزمان با ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین روی داد که به دلیل نزدیکی به خط مقدم جبهه در ماه‌های تابستان وضعیت خطرناکی داشت.
گروه موسوم به «رودخانه سرد» که اولین بار پس از حملات سایبری به وزارت خارجه بریتانیا در سال ۲۰۱۶ توسط کارشناسان امنیت سایبری شناسایی شد در سال‌های اخیر ده‌ها حمله مهم دیگر انجام داده است.
خبرگزاری رویترز با ردگیری آدرس‌ ای‌میلی که در حملات این گروه در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفته، به این نتیجه رسیده که این آدرس متعلق به یک کارمند موسسات اینترنتی در شهر «سیکتیوکار» روسیه است.
کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند که «رودخانه سرد» یکی از مهم‌ترین گروه‌های هکری است که تاکنون شناسایی شده و «به طور مستقیم» در حمایت از عملیات اطلاعاتی حکومت روسیه کار می‌کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=8865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.