• امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

افزایش درآمد گمرک ولایت بلخ در مقایسه با سال‌پار

  • کد خبر : 9205
  • 04 حوت 1401 - 8:43
افزایش درآمد گمرک ولایت بلخ در مقایسه با سال‌پار

مسوولان در ریاست گمرک ولایت بلخ می‌گویند که درآمد این گمرک در مقایسه با سال پار، نزدیک به سه میلیارد افغانی افزایش داشته است. به گفته‌ی ‌آنان، درآمد در سال روان به ۹ میلیارد افغانی رسیده استِ در حالیکه درآمد سال گذشته در گمرک ولایت بلخ به ۶ میلیارد افغانی می‌رسید. سفر محمد سحر، رییس […]

مسوولان در ریاست گمرک ولایت بلخ می‌گویند که درآمد این گمرک در مقایسه با سال پار، نزدیک به سه میلیارد افغانی افزایش داشته است.
به گفته‌ی ‌آنان، درآمد در سال روان به ۹ میلیارد افغانی رسیده استِ در حالیکه درآمد سال گذشته در گمرک ولایت بلخ به ۶ میلیارد افغانی می‌رسید.
سفر محمد سحر، رییس گمرک ولایت بلخ، گفت: «از سال ۱۴۰۰ از ماه حمل تا ماه جدی، عواید ۶ میلیارد ۱۹۰ میلیون جمع‌آوری کردیم و تقریبا ۲ میلیارد ۸۴۱ میلیون عواید افزایش داشته است.»
برخی از آگاهان مسایل اقتصادی، نبود فساد و رشوه‌ستانی را از علت‌های اساسی افزایش این درآمد می‌دانند.
عبدالنصیر رشتیا، آگاه امور اقتصادی، گفت: «عمده‌ترین چشمه‌های عایداتی حکومت مجرای گمرکات و جمع‌آوری مالیات است که قبلن هم چنین بود اما بنابر فساد گسترده که وجود داشت، تمام عواید حیف و میل می‌شد.»
در همین حال، شماری از بازرگانان و مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ از حکومت سرپرست می‌خواهند که سهولت‌های بیش‌تر برای بازرگانی فراهم سازد.
احمد شکیب اکبری، آمر اجراییه اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ، گفت: «اموال تاجرای ما در قسمت ترخیص شدن در گمرک زمینه بیش‌تر مساعد شود و در هنگرهای گمرک باید به شکل مصوون نگهداری و حفظ شود.»
قلندر رحیمی، بازرگان در ولایت بلخ، می‌گوید: «تاجران اکثرا نمی‌توانند ویزهه بدست بیارند به خاطر سفرهای تجارتی شان، بدون رفت و آمد نمی‌توانیم تجارت داشته باشیم.»
به گفته‌ی مسوولان، روزانه صد‌ها موتر اموال بازرگانی کشور‌های همسایه به ویژه پاکستان به گونه‌ی ترانزیتی، از بندر حیرتان به کشور‌های آسیایی صادر می‌شود و افغانستان از این رهگذر درآمد بدست می‌آورد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.