• امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
شرکت انکشاف ملی:

بیش از ۷۰ پروژه نیمه‌کاره در ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد

  • کد خبر : 9414
  • 26 حمل 1402 - 14:31
بیش از ۷۰ پروژه نیمه‌کاره در ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد
مسوولان در شرکت انکشاف ملی روز شنبه در نشست گزارش‌دهی گفته‌اند که در سال ۱۴۰۲ خورشیدی کار بیش از هفتاد پروژه نیمه‌کاره از سرگرفته خواهد شد.

عبدالولی عادل، معاون مالی و اداری این شرکت در این نشست گفته است که در سال روان، کار ده پروژه توسعه‌یی به شمول کانال قوش‌تیپه و بند کمال خان سرعت بخشیده خواهد شد.
آقای عادل افزود که ۷۲ درصد فاز اول کانال قوش‌تیپه و ۹۲ درصد کندن کاری کانال قلعه افضل و ترکو بند کمال خان به پایان رسیده است.
عبدالولی عادل در این نشست گفت: «شرکت انکشاف ملی در نظر دارد در سال ۱۴۰۲ خورشیدی کار ۷۲ پروژه در کشور که به دلیل تحولات سیاسی متوقف شده بود را آغاز کند و همچنین کار ۱۰ پروژه بزرگ و ملی تسریع خواهد شد.»
به گفته‌ی معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی، کار عملی بیش از هشتاد پروژه به شمول بندها و کانال‌ها سال‌پار به پایان رسیده است.
عبدالولی عادل در این باره چنین گفت: «شرکت انکشاف ملی در سال ۱۴۰۱ خورشیدی ۹۳ پروژه زیر کار داشت که از این تعداد ۸۳ پروژه به اتمام رسیده است.»
این شرکت آمار داده است که کار نزدیک به ۶۰۰ پروژه در بخش‌های گوناگون به علت کمبود بودجه متوقف است.
عبدالله احمدزی، رییس شرکت ساختمانی بنایی، گفته است: «امیدواریم با هماهنگی رهبری امارت اسلامی و سایر نهادهای مربوطه، سرنوشت ۶۰۰ پروژه متوقف شده را معلوم کند.»
شرکت انکشاف ملی می‌گوید که در سال روان هجری خورشیدی ۷۲ پروژه‌ی که قرار است به بهره‌برداری سپرده شوند، یک‌ونیم میلیارد افغانی هزینه بر می‌دارند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.