• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8

با ثروتمندترین افراد جهان آشنا شوید

  • کد خبر : 9531
  • 19 ثور 1402 - 5:52
با ثروتمندترین افراد جهان آشنا شوید
مجلهٔ اقتصادی فوربس فهرست ثروتمندترین افراد جهان را در سال ۲۰۲۳ تهیه کرده است که در این میان ده فرد یا خانوادهٔ ثروتمند جهان در مجموع نزدیک به ۱.۴ تریلیون دالر سرمایه دارند.

۱. برنارد ارنو و خانواده‌اش که چندین شرکت وسایل مد و فیشن از جمله لویس ویتان، کریستیان دیور و تیفانی را به نام خود دارند، با سرمایهٔ مجموعی ۲۱۱ میلیارد دالر در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.
بر اساس گزارش فوربس،‌ بخش زیاد سرمایهٔ‌ این خانواده از درآمد محصولات لویس ویتان است و درآمد ۵۳ میلیارد دالری آنان در ۱۲ ماه گذشته نقش بازر داشته است.
۲. ایلن مسک، مالک شرکت‌های تسلا و سپیس‌اکس که زمانی سرمایه‌دارترین مرد جهان بود، اکنون با سرمایهٔ ۱۸۰ میلیارد دالر، دومین فرد سرمایه‌دار جهان است. دلیل رکود سرمایهٔ مسک افت ۵۰ درصدی اسهام شرکت تسلا است.
سرمایه و درآمد مسک سال گذشته پس از آن رو به کاهش نهاد که وی شبکهٔ اجتماعی تویتر را ۴۴ میلیارد دالر خرید. پس از زیان پیهم، مسک به ارزش ۲۳ میلیارد دالر اسهام شرکت تسلا را فروخت.
با اینحال، شرکت سپیس‌اکس رشد خوبی داشته و ارزش آن که در ماه می سال گذشته ۱۲۷ میلیارد دالر تخمین شده بود، در اوایل سال جاری ۱۴۰ میلیارد دالر تخمین شد. سرمایهٔ مسک در مقایسه با سال گذشته ۳۹ میلیارد دالر کاهش یافته است.
۳. جف بیزوس، مالک شرکت امازون که زمانی سرمایه‌دار ترین مرد جهان بود، اکنون در ردهٔ سوم ثروتمندترین‌های جهان قرار گرفته است. مجلهٔ فوربس گفته است که سرمایۀ بیزوس اکنون ۱۱۴ میلیارد دالر است.
بیزوس در مقایسه با سال گذشته ۵۷ میلیارد دالر کمتر سرمایه دارد که با این حساب ریکارد بزرگترین زیان جهان را به نام خود ثبت کرده است. افت ۳۸ درصدی ارزش اسهام شرکت امازون عامل عمدهٔ زیان این سرمایه‌دار امریکایی بوده است.
۴. لری الیسون، مالک شرکت اوراکل با رشد سریع در مقایبسه با دیگر میلیاردهای جهان اکنون به صفت چهارمین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود. درآمد و ثروت این سرمایه‌دار امریکایی در یک سال گذشته ده درصد افزایش یافت و اکنون وی ۱۰۷ میلیارد دالر سرمایه دارد.
الیسون سال گذشته یکی از قیمتی‌ترین خانه‌های ایالت فلوریدای ایالات متحده را به قیمت ۱۷۳ میلیون دالر خریداری کرد. او که سهم قابل ملاحظه در شرکت تسلا نیز دارد، در اگست سال گذشته از هیات مدیرهٔ تسلا کناره ‌گیری کرد.
۵. وارن بفت که همواره به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران موفق جهان از وی یاد شده است،‌ با سرمایهٔ ۱۰۶ میلیارد دالر پنجمین سرمایه‌دار جهان شناسایی شده است.
بفت که ۹۲ سال عمر دارد،‌ مالک شرکت بزرگ تجارتی برکشایر هتاوی است که ده‌ها شرکت و تشبث دیگر زیر مجموعهٔ آن است، به شمول شرکت بیمهٔ‌ گایکو، شرکت بطری سازی دوراسل و رستوران‌های زنجیره‌ای دایری کوین.
او که فرزند هاوارد بفت، قانونگذار پیشین امریکایی است، در ۱۱ سالگی برای خود اسهام تجارتی خرید و در ۱۳ سالگی اوراق مالیاتی خود را به دولت سپرد. او تعهد کرده است که ۹۹ درصد سرمایهٔ خود را اهدا می‌کند. بفت تا کنون ۵۱ میلیارد دالر را به بنیادهای خیریهٔ فرزندانش و بنیاد گیتس اهدا کرده است.
۶. بل گیتس، مالک شرکت مایکروسافت با سرمایهٔ ۱۰۴ میلیارد دالر ششمین فرد ثروتمند جهان است. گیتس زمانی سرمایه‌دار ترین مرد جهان بود. او بخش زیاد درآمد خود را صرف خدمات خیریه کرده و در حال حاضر برنامهٔ مبارزه با ویروس پولیو را نیز حمایت مالی می‌کند.
۷. مایکل بلومبرگ، سرمایه‌دار امریکایی و شهردار پیشین نیوریاک ۹۴.۵ میلیارد دالر سرمایه دارد. او مالک شرکت بزرگ بلومبرگ است که چندین شرکت مالی، نرم افزار سازی، اطلاعات و رسانه‌ای زیر چتر آن فعالیت دارد. بلومبرگ سال گذشته ۱.۷ میلیارد دالر را به نهادهای خیریه اهدا کرد و در همین حال ۱۳.۳ میلیارد دالر درآمد داشت.
۸. کارلوس سلیم هیلو، سرمایه‌‌گذار و میلیاردر مکسیکویی ۹۳ میلیارد دالر سرمایه دارد. او مالک شرکت بزرگ مخابراتی پان لاتین امریکا است که در یک سال گذشته درآمد وی ۱۴ درصد افزایش یافته است. هیلو که علاقمند به سرمایه گذاری بود در ۱۲ سالگی به خرید و فروش اسهام شروع کرد.
۹. مکیش امبانی، مالک چندین شرکت تجارتی در هند با سرمایهٔ ۸۳.۴ میلیارد دالر در بین ده ثروتمندترین مرد جهان جا یافته است. او مالک نخستین شرکت هندی است که ارزش آن بیش از ۱۰۰ میلیارد دالر تخمین شده است. امبانی در بخش‌های مختلف از نفت و انرژی گرفته تا مخابرات سرمایه‌گذاری کرده و امور چندین شرکت وی را فرزندانش به پیش می‌برند.
۱۰. ستیف بالمر، سرمایه‌گذار امریکایی با ۸۰.۷ میلیارد دالر ثروت، دهمین فرد سرمایه دار جهان است. بالمر در سال ۱۹۸۰ از سوی بل گیتس در شرکت مایکروسافت استخدام شد و در سال ۲۰۰۰ پس از کناره گیری گیتس به صفت مدیر عامل این شرکت گماشته شد و تا ۲۰۱۴ در این سمت کار کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.