• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

شرکت ترکی آماده سرمایه گذاری در تولید انرژی بادی افغانستان

  • کد خبر : 9534
  • 19 ثور 1402 - 8:22
شرکت ترکی آماده سرمایه گذاری در تولید انرژی بادی افغانستان
وزارت انرژی و آب اداره طالبان خبر داده است که رئیس شرکت ۷۷ ترکی در دیدار با سرپرست این وزارت گفته است که روی پروژه تولید ۲۰۰ میگاوت برق بادی در افغانستان سرمایه گذاری می کند.

وزارت انرژی و آب اداره طالبان از دیدارعبدالطیف منصور، سرپرست این وزارت با سلیمان جیلیو، رئیس شرکت ساختمانی ۷۷ ترکی خبر داده است.
در این دیدار دو طرف پیرامون توسعه همکاری های مشترک در راستای سرمایه گذاری روی پروژه های تولید انرژی از منابع مختلف بحث و گفتگو کرده اند.
در یک اعلامیه این وزارت آمده است که رئیس این شرکت تعهد کرده است که روی پروژه تولید ۲۰۰ میگاوات برق از منابع بادی در افغانستان سرمایه گذاری خواهند کرد.
شرکت ترکی تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.
بربنیاد این اعلامیه، هر دو جانب توافق کرده اند که هرچه زودتر تفاهم نامه همکاری برای سرمایه گذاری در پروژه تولید ۲۰۰ میگاوات برق از منابع بادی افغانستان میان وزارت انرژه و آب اداره طالبان و این شرکت ترکی امضا شود، تا مطابق آن کارعملی این پروژه آغاز گردد.
شرکت ساختمانی ترکی ۷۷ پیش از این نیز در بخش تولید انرژی در أفغانستان سرمایه گذاری داشته است و پروژه فاز دوم بند کجکی توسط همین شرکت تطبیق شده است.
شرکت برشنا در سال ۲۰۲۰ نیز قرارداد ۴ پروژه تولید برق آفتابی و بادی را با شرکت موسوم به «زولرستان»، «ساختمانی ۷۷» و «ساختمانی کواتر» امضا کرده بود.
هزینه مورد نیاز برای این پروژه ها ۶۰ میلیون دالر امریکایی برآورد شده و قرار بود با کمک مالی ادارۀ انکشاف بین المللی ایالات متحدۀ امریکا (USAID) تمویل شود، اما تاکنون از سرنوشت این پروژه ها خبری نیست.
برق مورد نیاز شهروندان افغانستان تا حدی زیادی از منابع خارجی به خصوص کشورهای آسیای میانه تامین می شود. برق افغانستان از کشورهای همسایه ازبکستان، تاجیکستان، ایران و ترکمنستان برق تمویل می شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.