• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

دیدار مسولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و اسام ترکیه

  • کد خبر : 9943
  • 13 سنبله 1402 - 16:23
دیدار مسولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و اسام ترکیه
توکل احمدیار، رییس عمومی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در دیدار با رییس نهاد اسام ترکیه درباره توسعه روابط تجارتی، سرمایه‌گذاری و ایجاد تسهیلات لازم در بخش صدور ویزا گفت‌وگو کرده است.

آقای احمدیار، در این دیدار تسریع روند تجارت و سرمایه‌گذاری را به سود دوشنبه و کابل دانشته است.
شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز روز گذشته در دیدار با رییس نهاد اسام ترکیه، روی سرمایه‌گذاری در معادن کشور تاکید کرده است.
در همین حال، همایون افغان سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که این وزارت سهولت‌های بیش‌تر برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کشور فراهم ساخته است.
همایون افغان گفت: «در این دیدار آقای رییس از علاقه‌مندی شان روی سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان نشان دادند که با اسقبال وزیر معادن روبه‌رو شدند وزیر وزارت معادن افزودند که با حاکمیت امارت اسلامی امنیت سرتاسری تامین شده و افغانستان که یک کشور غنی از معادن بوده بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان فراهم شده است.»
اتاق صنایع و معادن افغانستان تاکید می‌کند که نیاز است تا در واگذاری استخراج معادن، به شرکت‌های داخلی اولویت داده شود.
شیرباز کمین‌زاده، رییس اتاق صنایع و معادن گفت: «باید اولویت ما این باشد که سرمایه‌گذاران افغانی و سرمایه‌گذاران بیرونی باهم بیایند به شکل مشترک روی معادن افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.»
از سویی‌هم، شماری از آگاهان مسایل اقتصادی، سرمایه‌گذاری در کشور را در رشد اقتصادی و فراهم شدن زمینه کار برای شهروندان مهم می‌دانند.
نازک‌میر زیارمل، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «خصوصا در کارهای زیربنایی، معادن، بندهای آب و در بخش‌های تولیدی اگر سرمایه خارجی در اینجا جذب می‌شود هم اقتصاد کشور روی پا می‌ایستد و هم سطح بی‌کاری پایان می‌آید.»
این در حالی‌ست که پیش از این پیمان استخراج و پروسس هفت معدن بزرگ کشور با سرمایه‌گذاری بیش از شش‌ونیم میلیارد دالر با شرکت‌های برنده امضا شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=9943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.