• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

سرمایه‌گذاران مقیم خارج به عودت به کشور ترغیب می‌شوند

  • کد خبر : 10136
  • 10 میزان 1402 - 11:17
سرمایه‌گذاران مقیم خارج به عودت به کشور ترغیب می‌شوند
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد با شماری از بازرگانان در دُبی دیدار و بر سرمایه‌گذاری بازرگان در افغانستان تاکید ورزیده است.

آقای نظری می‌گوید که در حال حاضر تمامی سهولت‌ها برای سرمایه‌گذاران در کشور فراهم شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش‌های گونه‌گون در کشور سرمایه‌گذاری کنند.
معین وزارت اقتصاد از تمامی بازرگانان و سرمایه‌گذاران که در بیرون از کشور به سر می‌برند، خواسته که به افغانستان برگردند و در بخش‌های گونه‌گون سرمایه‌گذاری کنند.
آقای نظری در این باره گفت: «در سفر به دوبی با تاجران ملی صحبت‌های خوب و سازنده‌ی صورت گرفت و علاقمندی گسترده تاجران ملی به سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد.»
در همین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در حال حاضر نیاز است تا در بخش‌های صنعت، کشاورزی، معادن و انرژی در کشور سرمایه‌گذاری انجام شود.
خیرالدین مایل، معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «تاجران داخلی و تاجران خارجی می‌توانند در افغانستان مشترکا سرمایه‌گذاری کنند شرکت‌های سهامی درست کنند و در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، معادن، ساخت و ساز و ساختمانی می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.»
از سویی هم، شماری از آگاهان مسایل اقتصادی به این باور هستند که برای کاهش فقر، نیاز است تا سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی در کشور انجام شود.
سیر قریشی، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «برای رسیدن به میزان بلند رشد اقتصادی و همچنان توسعه اقتصادی در افغانستان نیاز است تا سرمایه‌گذاری روی زیربناهای افغانستان صورت بگیرد و زیربناهای افغانستان به گونه بنیادی احیا شود و گسترش پیدا کند.»
میر شکیب میر، آگاه دیگر مسایل اقتصادی گفت: «سرمایه‌گذاری در قسمت پروژه‌های زیربنایی چه زراعت است تولید است صنعت است معادن افغانستان است و بخش خدمات خصوصی است می‌تواند موثریت زیاد اقتصادی در کاهش فقر و رشد تولید ناخالص داخلی افغانستان داشته باشد.»
پیش از این، وزارت معادن و پترولیم گفته که پس از رویکار آمدن دوباره امارت اسلامی در کشور، در بخش استخراج معادن قراردادهای به ارزش هفت میلیارد دالر از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی امضاء شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.