• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

جلوگیری پاکستان از صدور بیش از دوصد نوع کالا به افغانستان

  • کد خبر : 10148
  • 14 میزان 1402 - 15:38
جلوگیری پاکستان از صدور بیش از دوصد نوع کالا به افغانستان
اسلام‌آباد صادرات بیش از دوصد قلم کالا را به افغانستان ممنوع کرده است.

بربنیاد گزارش رسانه‌های پاکستانی، وزارت تجارت پاکستان صادرات ۱۷ نوع پوشاک، تایر موتر، چای، میوه خشک و تازه، ده‌ها محصول آرایشی و بهداشتی و شماری از لوازم را به افغانستان ممنوع کرده است.
زلمی عظیمی، بازرگان گفت: «پاکستان ۲۱۲ اجناس را به افغانستان بند کرده است. پاکستان درین بیست سال اجناس بی‌کیفیت به افغانستان صادر کرده است. یک دروازه بند دیگر دروازه‌ها باز است به همین علت ما می‌توانیم از ایران، تاجیکستان، کازاخستان و ازبیکستان کالا وارد کنیم.»
با این حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، ممنوعیت کالاهای صادراتی از پاکستان و محدودیت‌های وضع شده در بخش ترانزیت را به زیان دو کشور می‌داند.
خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در این باره گفت: «ما امیدوار هستیم که پاکستان این فیصله خود را بگیرد. این به ضرر افغانستان و پاکستان است و از دولت افغانستان تقاضا می‌کنیم که همرای پاکستان صحبت کند.»
همزمان با این، رییس‌الوزراء امارت اسلامی در دیدار با مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و برخی از بازرگانان درباره حل چالش‌های بازرگانی بازرگانان گفت‌وگو کرده است.
محمد یونس مومند، معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «سکتور خصوصی افغانستان پیشنهاداتی را برای مشکلات که در ترانزیت داریم صرف با بندر کراچی دیگر بنادر باز است ما هیچ مشکلات نداریم.»
سفارت افغانستان در اسلام‌آباد نیز از وضع محدودیت‌ها در بخش ترانزیت و تجارت میان کابل و اسلام‌آباد انتقاد می‌کند.
از سویی هم، اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان از مقام‌های هردو کشور می‌خواهد تا با چالش‌های بازرگانان در بخش ترانزیت رسیدگی کنند.
نقیب‌الله صافی، رییس اجرایوی اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان در این باره گفت: «از هردو کشور می‌خواهیم که درباره این مشکلات بحث کنند و به یک اصول ترانزیتی یک راه‌حل پیدا شود.»
پیش از این نیز پاکستان محدودیت‌های در بندر کراچی به بازرگانان افغانستان در بخش ترانزیت وضع کرده بود که میلیون‌ها دالر به بازرگانان کشور زیان وارد شده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.