• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

آغاز کار بازسازی بخش سوم شاهراه سالنگ

  • کد خبر : 10248
  • 07 عقرب 1402 - 20:22
آغاز کار بازسازی بخش سوم شاهراه سالنگ
وزارت فواید عامه از آغاز کار بازسازی بخش سوم شاهراه سالنگ شمالی خبر می‌دهد و می‌گوید که با بازسازی این شاهراه در رفت‌وآمد مسافران و انتقال اموال بازرگانی از ولایت‌های شمالی کشور سهولت ایجاد خواهد شد.

بربنیاد اطلاعات این وزارت، این سرک بیش از ۲۱ کیلومتر طول و هفت متر عرض دارد که کار بازسازی آن به دو شرکت خصوصی سپرده شده است.
اتاق صنایع و معادن با اشاره بر اهمیت بزرگ‌راه سالنگ در توسعه تجارت، بر کیفیت و سرعت کار بازسازی آن تأکید می‌کند.
سخی احمد پیمان، معاون اول اتاق صنایع و معادن افغانستان، گفت: «گام‌های که تاکنون برای بازسازی شاهراه سالنگ برداشته شده است، حایز اهمیت و قابل قدر است. ‌امیدوار هستیم که در سرعت، کیفیت کار و حفظ مراقبت از این شاهراه و دیگر شاهراه‌های افغانستان در اولویت کار وزارت فواید عامه باشد.»
شماری از آگاهان نیز بازسازی بزرگ‌راه سالنگ را از بهر انتقال بهتر کالا‌های بازرگانی و ایجاد سهولت برای رفت و آمد هر نوع وسایط نقلیه سودمند می‌دانند.
شاکر یعقوبی، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: «شاهراه سالنگ از زوایای مختلف قابل اهمیت است. ترانزیت اقلام تجارتی با هزینه کم‌تر با زمان کوتاه یکی از مواردی است که به اهمیت اقتصادی و تجارتی این شاهراه می‌افزاید و از طرف دیگر داشتن شاهراه معیاری بعنوان یک شرط مهم به اتصال منطقه‌یی نیز مهم دانسته می‌شود.»
قطب الدین یعقوبی، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: «مسیر سالنگ بعنوان یک مسیر اساسی بخاطر ترانزیت کالا‌های تجارتی و همچنان نقطه اتصال ولایت‌های شمالی کشور با پایتخت کابل و به همین ترتیب، نقطه‌ی اتصال آسیای مرکزی با آسیای جنوبی، نقش مهم را ایفا می‌کند.»
هم‌اکنون کار بالای تونل سالنگ به شدت جریان دارد و بربنیاد آخرین آمار وزارت فواید عامه ۸۵ درصد کار بازسازی این تونل تکمیل شده و در روز‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.