• امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

امریکا طی دو سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است

  • کد خبر : 10350
  • 17 عقرب 1402 - 7:42
امریکا طی دو سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است
رسانه‌های بین‌المللی به نقل از گزارش اخیر اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار)، گزارش دادند که امریکا پس از خروج نظامیانش از افغانستان، ۱۱.۱۱ میلیارد دالر به این کشور ارسال کرده است.

وی‌تی روز چهارشنبه، ۱۷ عقرب، نگاشته که این مبلغ یا به افغانستان زیر سلطه طالبان ارسال شده و یا هم برای انتقال پناه‌جویان افغان و تهیه اسکان مجدد به آنان هزینه شده است.
براساس گزارش سیگار، بیش از ۵.۰۸ میلیارد دالر این کمک‌ها در سال‌های مالی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از سوی وزارت دفاع امریکا برای انتقال، تهیه اسکان مجدد و تغذیه پناه‌جویان افغان هزینه شده است.
طبق این گزارش که در اخیر ماه اکتوبر منتشر شده، در این مدت ۲.۵۲ میلیارد دالر در بخش کمک‌های بشردوستانه و انکشافی در افغانستان به مصرف رسیده است.
از این میان، بیش از ۳.۵ میلیارد دالر نیز برای جلوگیری از ورشکسته‌گی نظام اقتصادی افغانستان در جریان دو سال گذشته هزینه شده است.
بربنیاد یافته‌های این گزارش، به‌رغم مشارکت معنادار چین در بخش سرمیاه‌گذاری با طالبان، اما امریکا پس از خروجش از افغانستان که منجر به تسلط دوباره این گروه بر کشور شد، همچنان یکی از بزرگترین حامیان افغانستان است.
گزارش افزوده که امریکا از سال ۲۰۰۲ به این‌سو، حدود ۱۴۷.۲۳ میلیارد دالر در بخش‌های مختلف به افغانستان کمک کرده است.
این در حالی است که چندی پیش برخی از مقام‌های پیشین و برحال امریکا به‌دلیل در اختیار قرار دادن کمک‌های این کشور به طالبان، دولت بایدن را مورد انتقاد قرار داده و خواستار توقف ارسال کمک‌ها به افغانستان شده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.