• امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

امارات به ارزش ۵۰ میلیارد دالر از بویینگ هواپیما خریداری کرد

  • کد خبر : 10409
  • 22 عقرب 1402 - 23:57
امارات به ارزش ۵۰ میلیارد دالر از بویینگ هواپیما خریداری کرد
شرکت‌های هوانوردی دبی با پیشی گرفتن از رقبای منطقه‌ای خود و با پیش‌بینی رشد سفرهای بین‌المللی، به ارزش ۵۰ میلیارد دالر از شرکت بویینگ هواپیما خریداری کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، شرکت هوانوردی امارات متحده عربی متعلق به دولت این کشور و شرکت هوانوردی «فلای‌دبی» قرارداد خرید این هواپیماها را روز دوشنبه، ۱۳ نوامبر، در اولین روز نمایشگاه هوایی دبی، نهایی کرده است.
این دو شرکت در مجموع ۹۰ فروند هواپیمای نوع ۷۷۷ـ۹ را به شرکت بویینگ سفارش داده‌اند.
شرکت هوانوردی «امارات» همچنان قرارداد دیگری برای خرید پنج فروند بویینگ ۷۸۷ «دریم‌لاینر» را امضا کرد و شرکت «فلای‌دبی» نیز سفارش خرید ۳۰ فروند هواپیما از همین مدل را داد.
شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رییس هیأت مدیره این دو شرکت هوانوردی (امارات و فلای‌دبی) در این مورد گفته است: «این سفارش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه، نشان دهنده تعهد دبی به آینده هوانوردی است.»
امارات که مانند سایر همسایه‌گانش غنی از منابع نفت نیست، در تلاش است تا با صنعت هوانوردی و گردشگری اقتصاد این کشور را رشد دهد.
امارات متحده عربی قصد دارد تا فعالیت در این بخش‌ها را تا یک دهه آینده دو برابر کند.
به باور کارشناسان، سفارش با این حجم، سبب تشدید رقابت‌ها میان خطوط هوایی کشورها از جمله عربستان سعودی، هند و ترکیه می‌شود که نقش بیشتری در ترافیک هوایی خلیج فارس دارند.
این در حالی است که براساس گزارش‌ها، برخی از مقام‌های خطوط هوایی بین‌المللی در سراسر جهان، در حال برنامه‌‌ریزی برای احیای فعالیت‌های‌شان پس بحران کرونا، هستند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.