• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
سازمان ملل:

مقام‌های محلی پاکستان، حتی افغان‌های دارای مدرک را هم هدف قرار داده‌اند

  • کد خبر : 10535
  • 01 قوس 1402 - 10:19
مقام‌های محلی پاکستان، حتی افغان‌های دارای مدرک را هم هدف قرار داده‌اند
در حالی که مسئولان در پاکستان در حال جستجو برای بازداشت و اخراج افراد فاقد مدرک قانونی اقامت هستند، آژانس پناهندگان سازمان ملل نسبت به پریشانی گسترده در گروه‌های بزرگی از مهاجران و پناهجویان افغان در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

از زمان اعلام ضرب‌الاجل دولت موقت پاکستان برای اخراج اجباری بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجوی افغان، در پی بالا گرفتن اختلافات با طالبان بر سر اتهام پناه دادن به طالبان پاکستانی، تاکنون حدود ۴۰۰ هزار افغان از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند.
هرچند دولت پاکستان تاکید کرده است که پناهجویان ثبت‌شده اخراج نخواهند شد اما کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید حتی آن‌هایی که مدارک مناسب دارند نیز هدف قرار گرفته‌اند.
فیلیپا کندلر، نماینده این نهاد در پاکستان، در نشستی در ژنو گفته است: «اعلام مهلت و اقدامات بعدی، از جمله گزارش‌های ارعاب توسط مقامات محلی و اخراج توسط مالکان، احساس وحشت ایجاد کرده است.»
او بار دیگر تاکید کرد که بازگشت افغان‌ها باید داوطلبانه باشد و پاکستان باید افراد آسیب‌پذیری را که نیاز به حمایت بین‌المللی دارند شناسایی کند.
پاکستان می‌گوید که آزار و اذیت پناهجویان به ندرت اتفاق می‌افتد و در حال انجام اقداماتی علیه عاملان آن است اما به عملیات جستجو در شهرهای مختلف برای بررسی وضعیت اقامت ادامه داده است.
به گزارش رویترز در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان، جایی که صدها هزار افغان در آن زندگی می‌کنند، پلیس به همراه مقامات ادارات محلی در شهرک‌های مهاجران به جستجوی خانه به خانه پرداخته‌اند.
همچنین گزارش شده است که هزاران افغان از ترس اخراج در پاکستان مجبور شدند، مخفی شوند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌اوام) در بیانیه‌ای گفته است که ورود ناگهانی صدها هزار افغان در آستانه زمستان و بحران بشری جاری، بحران جدیدی را در افغانستان ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.