• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

ادامه‌ی خواست‌ها بر پشتیبانی از آموزش، کار و مشارکت بانوان در افغانستان

  • کد خبر : 10758
  • 21 قوس 1402 - 13:45
ادامه‌ی خواست‌ها بر پشتیبانی از آموزش، کار و مشارکت بانوان در افغانستان
نمایندگی دایمی افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر، بر اهمیت و پشتیبانی از آموزش، کار و مشارکت زنان در جامعه تاکید ورزده است.

این نمایندگی در بیانیه‌ای در نشست حقوق‌بشر، از جهان خواسته تا گام‌های را به پشتیبانی از زنان در افغانستان بردارند.
در بیانیه آمده است: «طالبان باید سیاست‌های خود را تغییر دهند و به زنان اجازه‌ی آموزش، کار و مشارکت در جامعه افغانستان را بدهد. حذف زنان از جامعه آپارتاید جنسیتی بوده و سبب تضعیف چشم‌انداز افغانستان برای داشتن یک آینده‌ی صلح‌آمیز و مرفه می‌شود.»
از سویی هم، امارت اسلامی با تاکید بر تامین حقوق‌بشر در کشور، می‌گوید که حضور نماینده‌ی از افغانستان در چنین نشست‌ها یک نیاز است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفت: «در مورد افغانستان اگر نشست صورت می‌گیرد، حضور افغانستان در آن‌جا ضرور است تا از موقف افغانستان درست‌تر ترجمانی صورت بگیرد.»
اما برخی از فعالان عرصه حقوق زن، چنین نشست‌ها را نتیجه‌بخش نمی‌دانند.
تفسیر سیاه‌پوش، فعال عرصه حقوق زن گفت: «اگر نشست‌ها در افغانستان یا خارج از افغانستان بوده، به خصوص جهانیان و سازمان ملل متحد داشته، فقط در حد شعار و گفتار بوده و در روی یک متن بوده؛ هیچ‌گاه نخواستند عملی بکنند، هیچ‌گاه نخواستند در کنار مردم افغانستان به خصوص زنان باشد. ما امید به این داریم که جهانیان هم‌چنان صدای مردم افغانستان به خصوص زنان را بشنود و حکومت امارت اسلامی هم توجه کند.»
پیش از نیز، در روز جهانی حقوق‌بشر نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان، از مقام‌های کنونی در افغانستان خواسته بود تا تعهدات حقوق‌بشری را به عنوان سنگ‌بنای آینده‌ی باثبات، صلح‌آمیز و مرفه برای افغانستان پذیرفته و از آن پشتیبانی کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.