• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

وزارت تجارت پلان دارد که مواد نفتی را از طریق پایپ‌لاین وارد کشور کند

  • کد خبر : 10795
  • 23 قوس 1402 - 8:27
وزارت تجارت پلان دارد که مواد نفتی را از طریق پایپ‌لاین وارد کشور کند
وزارت صنعت و تجارت پلان دارد که مواد نفتی را از طریق پایپ‌لاین به کشور انتقال دهد و درین راستا خواستار نظر و پیشنهادات از تاجران و شرکت‌های واردکننده موادنفتی شده است.

وزارت صنعت و تجارت در یک خبرنامه ی گفته است، جلسه ای که تحت ریاست نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت با حضور نمایندگان شرکت‌های واردکننده و اعضای کمیسیون کنترول قیم در بازار شد، روی انتقال مواد نفتی از طریق پایپ‌لاین و قیمت مواداولیه و ضروری بازار بحث صورت گرفت.
منبع افزوده است، عزیزی درین نشست گفت : “ نظر به پیشنهادات صورت گرفته از سوی تعداد تاجران، ما تصمیم گرفتیم تا روی انتقال موادنفتی از طریق پایپ‌لاین نظریات تان را داشته باشیم و راه‌اندازه پایپ‌لاین هم مختص به یک کشور نمی‌باشد.”
سپس مسئولین شرکت‌های واردکننده موادنفتی که به صورت حضوری و آنلاین در این جلسه اشتراک نموده بودند، نظریات شان را شریک نموده از این برنامه استقبال کرده، آمادگی همکاری و حمایت شان را اعلام داشتند.
در ادامه اعضای کمیسیون کنترول قیم در بازار با نظرداشت افزایش ارزش پول افغانی برابر دالر و تأثیر آن بالای قیم مواداولیه و ضروری در بازارهای کشور در مورد روند تعین قیمت مواد صبحت نموده، نظریات شان را شریک کردند.
در اخیر سرپرست وزارت صنعت و تجارت با استماع صحبت‌های اشتراک‌کنندگان، انتقال موادنفتی از طریق پایپ‌لاین را نسبت به ترانسپورت از طریق موتر با صرفه دانسته و اظهار داشت، این برنامه روی جمع‌آوری عوایدکشور تأثیر منفی نداشته و با عملی شدن آن، تردد موترها در بنادر کاهش می‌یابد.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تأکید به این که در این برنامه ، برنامه‌های ادارات ذیدخل هم در نظر گرفته می‌شود از مسئولین شرکت‌های واردکننده موادنفتی خواست در صورت علاقه‌مندی می‌توانند نمایندگان متخصص و تخنیکی شان را به این وزارت معرفی نمایند تا تمام موارد تخنیکی مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین سرپرست وزارت صنعت و تجارت از مسئولین کمیسیون کنترول قیم خواست که گزارش فعالیت‌های شان با این وزارت شریک سازند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10795

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.