• امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
مقامات طالبان:

برای آغاز پروژه‌های زیربنایی در ۲۰۲۴ تلاش خواهد شد

  • کد خبر : 11155
  • 16 جدی 1402 - 11:13
برای آغاز پروژه‌های زیربنایی در ۲۰۲۴ تلاش خواهد شد

امارت اسلامی می‌گوید که تلاش می‌شود در سال جاری میلادی که تازه آغاز شده، کار برخی پروژه‌های زیربنایی نیز در کشور آغاز شود. ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که ساخت‌و‌ساز دهلیز واخان با چین، آغاز کار عملی پروژه افغان – ترانس و استخراج معادن بیشتر در کشور از اهداف بزرگ امارت اسلامی در این […]

امارت اسلامی می‌گوید که تلاش می‌شود در سال جاری میلادی که تازه آغاز شده، کار برخی پروژه‌های زیربنایی نیز در کشور آغاز شود.
ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که ساخت‌و‌ساز دهلیز واخان با چین، آغاز کار عملی پروژه افغان – ترانس و استخراج معادن بیشتر در کشور از اهداف بزرگ امارت اسلامی در این سال به حساب می‌روند.
به گفته سخن‌گوی امارت اسلامی، پروژه‌های زیربنایی زیادی در این سال زیر کار قرار دارند که برخی آن‌ها تکمیل و کار برخی پروژه‌های دیگر عملن آغاز خواهد شد.
آقای مجاهد گفت: «از اهداف بزرگ اقتصادی ما این است که راه ابریشم یا واخان با چین وصل شود. دوم این‌که امید دیده می‌شود تا بهار آینده کار عملی خط‌آهن افغان – ترانس آغاز شود و همچنین در بخش‌های معادن ما از مرحله تفحصات و جستجو به مرحله استخراج بر خواهیم گشت مخصوصن در بخش نفت.»
وزارت اقتصاد می‌گوید که هدف کلی عملی‌سازی پروژه‌های زیربنایی جدید و پروژه‌های نیمه‌تمام فراهم‌سازی زمینه کار برای مردم و رسیدن به خودبسندگی است.
عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد در این باره گفت: «هدف ما ایجاد اشتغال برای مردم ما و ایجاد بستر برای رشد و توسعه اقتصادی افغانستان بخاطر خودکفایی کشور است.»
برخی آگاهان مسایل اقتصادی هم عملی‌سازی پروژه‌های بزرگ زیربنایی در کشور را در رشد اقتصاد کشور اثرگذار عنوان می‌کنند.
شبیر بشیری آگاه اقتصادی گفت: «تطبیق پروژه‌های ملی و زیربنایی خصوصن در ابعاد اقتصادی در کشور می‌تواند که به‌گونه بسیار بالقوه و استراتیژیک در زوند رشد اقتصادی افغانستان ما را کمک بکند.»
احمد فردوس بهگزین آگاه دیگر مسایل اقتصادی چنین دیدگاه دارد: «توجه خاص بالای استخراج معادن داشته باشیم، بالای استخراج انرژی داشته باشیم از قبیل نفت و گازی که در کشور عزیز ما مهیا است.»
بر بنیاد اطلاعات بانک جهانی، به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر امریکایی پروژه‌های این بانک در افغانستان متوقف شده‌اند. وزارت مالیه امارت اسلامی پیش از این گفته است که در نتیجه رای‌زنی‌های این وزارت با بانک جهانی قرار است کار ۴۵ پروژه نیمه‌تمام در سال جاری میلادی از سوی بانک جهانی از سر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11155

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.