• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

کاهش بیش از ۷۲ درصدی صادرات افغانستان به پاکستان

  • کد خبر : 11229
  • 19 جدی 1402 - 20:39
کاهش بیش از ۷۲ درصدی صادرات افغانستان به پاکستان

بانک دولتی پاکستان (SBP) گزارش داده که صادرات کالاهای تجاری افغانستان به پاکستان در پنج ماه نخست سال گذشته میلادی، ۷۲.۳۴ درصد در مقایسه با زمان مشابه یک سال پیش از آن کاهش یافته است. دیلی‌تایمز سه‌شنبه‌شب، ۱۹ جدی، گزارش داده که در این مدت ارزش مجموعی صادرات افغانستان به این کشور ۳.۱۸۷ میلیون دالر […]

بانک دولتی پاکستان (SBP) گزارش داده که صادرات کالاهای تجاری افغانستان به پاکستان در پنج ماه نخست سال گذشته میلادی، ۷۲.۳۴ درصد در مقایسه با زمان مشابه یک سال پیش از آن کاهش یافته است.
دیلی‌تایمز سه‌شنبه‌شب، ۱۹ جدی، گزارش داده که در این مدت ارزش مجموعی صادرات افغانستان به این کشور ۳.۱۸۷ میلیون دالر ثبت شده است.
در گزارش آمده که در جریان سال گذشته میلادی صادرات افغانستان به پاکستان ۶.۱۱ درصد نسبت به یک سال قبل از آن کاهش یافته است.
طبق این گزارش، صادرات افغانستان به این کشور در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتوبر ۵۲.۷۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
با این حال، صادرات پاکستان به افغانستان در پنج ماهه نخست سال ۲۰۳۲ در مقایسه با زمان مشابه آن در ۲۰۲۲، ۹.۱۰ درصد افزایش یافته است.
بربنیاد گزارس اس‌بی‌پی، ارزش مجموعی صادرات پاکستان به افغانستان طی این مدت، ۲۳۲.۶۹۶ میلیون دالر بوده در حالی که این رقم در زمان مشابه سال گذشته ۲۱۳.۲۸۲ میلیون دالر ثبت شده است.
بانک دولتی پاکستان همچنان تصریح کرده که در جریان سال ۲۰۲۳ صادرات این کشور به افغانستان نسبت به یک سال پیش از آن از ۳۷.۲۶۳ درصد به ۳۹.۳۰ درصد افزایش یافته است.
گفتنی است که در جریان سال گذشته میلادی پاکستان بارها مرزهایش را به‌دلیل تشدید تنش‌ها میان اسلام‌آباد و طالبان به‌روی کالاهای تجاری بازرگانان افغان بسته کرده بود.
طالبان تا کنون در مورد این گزارش ابراز نظری نکرده‌اند.
این گروه پیش از این، از افزایش صادرات افغانستان به کشورهای همسایه از جمله پاکستان خبر داده‌ بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.