• امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

وزیر معادن و پترولیم طالبان و سفیر ترکمنستان در مورد پروژه تاپی گفت‌وگو کردند

  • کد خبر : 11247
  • 20 جدی 1402 - 20:16
وزیر معادن و پترولیم طالبان و سفیر ترکمنستان در مورد پروژه تاپی گفت‌وگو کردند

وزارت معادن و پترولیم طالبان از دیدار شهاب‌الدین دلاور، سرپرست این وزارت با خواجه عوضوف، سفیر ترکمنستان در کابل خبر داده است. این دیدار روز چهارشنبه، ۲۰ جدی، در کابل صورت گرفته است. وزارت معادن و پترولیم طالبان در خبرنامه‌ای نوشته که در این دیدار دو طرف درباره ارزش پروژه تاپی، استملاک زمین و زمینه‌سازی […]

وزارت معادن و پترولیم طالبان از دیدار شهاب‌الدین دلاور، سرپرست این وزارت با خواجه عوضوف، سفیر ترکمنستان در کابل خبر داده است.
این دیدار روز چهارشنبه، ۲۰ جدی، در کابل صورت گرفته است.
وزارت معادن و پترولیم طالبان در خبرنامه‌ای نوشته که در این دیدار دو طرف درباره ارزش پروژه تاپی، استملاک زمین و زمینه‌سازی برای آغاز کار عملی پروژه تاپی در هرات گفت‌وگو کرده‌اند.
کار عملی پروژه تاپی در سال ۲۰۱۸ میلادی در ولایت هرات به‌گونه رسمی آغاز شد، اما پس از چندی به دلیل تهدیدات امنیتی از سوی طالبان، کار این پروژه متوقف گردید.
با سقوط حکومت پشین، طالبان بارها خواستار تطبیق پروژه‌ تاپی از افغانستان شده‌اند و این گروه تاکید کرده است که امنیت این پروژه را تامین می‌کند.
با این حال، طالبان و کشور ترکمنستان به صورت رسمی تا کنون اعلام نکرده‌اند که کار پروژه تاپی چه زمانی دوباره آغاز خواهد شد.
پایپ‌لاین پروژه تاپی یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که قرار است گاز ترکمنستان را از راه افغانستان به پاکستان و سپس به هندوستان انتقال دهد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.