• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
متقی:

کشورهای منطقه برای افزایش تعامل با افغانستان مشوره‌های منطقه‌یی را انجام دهند

  • کد خبر : 11599
  • 04 دلو 1402 - 19:23
کشورهای منطقه برای افزایش تعامل با افغانستان مشوره‌های منطقه‌یی را انجام دهند

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجهٔ کشور از سفیران و دیپلماتان کشورهای منطقه خواسته که برای افزایش و تداوم تعامل مثبت با افغانستان مشوره‌های منطقه‌یی را انجام دهند. حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در یک خبرنامه نوشته است که مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت امروز با سفرای کشورهای منطقه و […]

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجهٔ کشور از سفیران و دیپلماتان کشورهای منطقه خواسته که برای افزایش و تداوم تعامل مثبت با افغانستان مشوره‌های منطقه‌یی را انجام دهند.
حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در یک خبرنامه نوشته است که مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت امروز با سفرای کشورهای منطقه و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک در کابل دیدارکرد.
منبع افزوده‌است، در این نشست سفرا و رؤسای نماینده‌گی‌های دیپلماتیک روسیه، چین، ایران، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، هند، ترکیه و اندونیزیا حضور داشتند.
سرپرست وزارت امور خارجه در این نشست وضعیت روابط دیپلماتیک امارت اسلامی افغانستان با کشورهای منطقه را قابل توجه دانست و تأکید کرد که کشورهای منطقه باید برای افزایش و تداوم تعامل مثبت با افغانستان، مشوره‌های منطقه‌یی را انجام دهند.
امیرخان متقی همچنان از شرکت‌کنندگان خواست تا براساس روایت منطقه‌ محور از فرصت‌های ایجادشده در افغانستان استفاده کرده و مدیریت تهدیدات بالقوه را همآهنگ کنند.
سرپرست وزارت امور خارجه بر تعامل مثبت با کشورهای منطقه و جهان تأکید کرد و مجدداً تکرار کرد که با حضور یوناما و موجودیت حکومت مرکزی مستقل در افغانستان، نیازی برای تعیین نمایندگان ویژهٔ جدید نیست.
در خبرنامه آمده‌است، سرپرست وزارت امور خارجه از دیپلمات‌های حاضر در نشست خواست تا پیام ابتکار منطقه‌یی امارت اسلامی افغانستان را به کشورهای متبوع خویش برسانند تا افغانستان و منطقه بتوانند مشترکاً از فرصت‌های جدید در منطقه به نفع حکومت‌ها و ملت‌های خود استفاده کنند.
این نشست در حالی صورت گرفته است که قرار است در آیندۀ نزدیک نشست نماینده‌های ویژۀ کشورها برای افغانستان در کابل برگزار شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.