• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
مسوولان:

ده کیلومتر راه باقی مانده تا سرک واخان به چین وصل شود

  • کد خبر : 11622
  • 05 دلو 1402 - 10:27
ده کیلومتر راه باقی مانده تا سرک واخان به چین وصل شود

وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که ده کیلومتر راه باقی مانده تا سرک واخان به چین وصل شود. به گفته‌ی محمد یونس آخندزاده سرپرست این وزارت، تا دو ماه نخست سال ۱۴۰۳خورشیدی سرک واخان به چین وصل خواهد شد. آقای آخندزاده در یک نشست خبری تاکید می‌ورزد که برای وصل سرک واخان به چین […]

وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که ده کیلومتر راه باقی مانده تا سرک واخان به چین وصل شود.
به گفته‌ی محمد یونس آخندزاده سرپرست این وزارت، تا دو ماه نخست سال ۱۴۰۳خورشیدی سرک واخان به چین وصل خواهد شد.
آقای آخندزاده در یک نشست خبری تاکید می‌ورزد که برای وصل سرک واخان به چین بگونه‌ی شبانه روزی کار جریان دارد و هزینه‌ی این پروژه ۳۶۹ میلیون افغانی است.
محمد یونس آخندزاده گفت: «چندی پیش امیرالمومنین به وزارت فواید عامه هدایت داد تا این سرک را از بدخشان تا سرحد چین که ۴۷۰ کیلومتر می‌شود را به گونه‌ی اساسی بازسازی کند و کار آن به زودی آغاز خواهد شد؛ اما وظیفه انکشاف دهات این است که تا سرحد چین و نقطه صفری سرک را به گونه‌ی جغل اندازی بازسازی کند.»
آقای آخندزاده هم‌چنان سرک واخان چین را بسیار با اهمیت می‌داند و می‌افزاید که با وصل سرک واخان به چین، تحول بزرگی در رشد و اقتصاد کشور به میان خواهد آمد.
سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات افزود: «این یک سرک با ارزش اقتصادی زیادی است و این سرک بسیار بزرگ است. راه‌های دشوارگذر است. این راه برای ترانزیت هم استفاده خواهد شد. چین که یک کشور اقتصادی است با کشور ما یک پل ایجاد خواهد شد.»
در همین حال، مسوولان وزارت احیا و انکشاف دهات از ساخت و ساز پروژه‌های گوناگون دیگر نیز در نقاط دور دست کشور سخن می‌زنند.
مرزا‌ محمد شکیب رییس دفتر وزارت احیا و انکشاف دهات گفت: «وزارت احیا و انکشاف دهات، با وجود کمبود امکانات مالی، توانسته است تا در نقاط دور دست کشور پروژه‌های مختلف مانند، تهیه آب آشامیدنی، ساخت چکدم‌ها، پل‌ها، پلچک‌ها، سرک‌های روستایی و دیوارهای استنادی را عملی سازد.»
بربنیاد اطلاعات وزارت احیا و انکشاف دهات، کار ساخت و ساز چکدم‌ها در ۱۴۲ ولسوالی ۱۳ ولایت کشور به ارزش ۳۶۵ میلیون افغانی آغاز شده است.
به همین ترتیب، پروژه بند ذخیره‌یی ولسوالی قادس بادغیس با هزینه ۱۳ میلیون دالر امریکایی و بند بزرگ آبی ولسوالی خاشرود نیمروز به ارزش دو میلیارد افغانی و ساخت دیوار استنادی به درازای پنج هزار و ۲۰۰ متر به ارزش بیش از ۷۵ میلیون افغانی از پروژه‌های بزرگ دیگری‌ست که این وزارت کار ساخت و ساز آن را بر دوش گرفته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11622

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.