• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

امضای قرارداد ۳ پروژه میان وزارت ترانسپورت و شرکت‌‌های داخلی

  • کد خبر : 11710
  • 11 دلو 1402 - 23:22
امضای قرارداد ۳ پروژه میان وزارت ترانسپورت و شرکت‌‌های داخلی

قرارداد سه پروژه به ارزش بیش از ۲ میلیارد افغانی از سوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی به شرکت‌های داخلی واگذار شد. وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفته است که این پروژه‌ها شامل ساخت توقف‌گاه وسایط (پارکینگ) و انتظارگاه در میدان هوایی کابل، تیرپارک بندر آقینه در فاریاب و ترمینال گذره در هرات می‌شود که اجرایی شدن […]

قرارداد سه پروژه به ارزش بیش از ۲ میلیارد افغانی از سوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی به شرکت‌های داخلی واگذار شد.
وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفته است که این پروژه‌ها شامل ساخت توقف‌گاه وسایط (پارکینگ) و انتظارگاه در میدان هوایی کابل، تیرپارک بندر آقینه در فاریاب و ترمینال گذره در هرات می‌شود که اجرایی شدن این پروژه‌ها، خدمات حمل و نقل در کشور تا حدی معیاری خواهد شد.
حمیدالله آخندزاده سرپرست این وزارت که در نشستی در مرکز رسانه‌ها سخن می‌زد گفته است که این وزارت تلاش دارد تا افغانستان به یک مرکز اتصال منطقه‌ای مبدل شود.
آقای آخندزاده گفت: «می‌خواهیم افغانستان به اتصال منطقوی تبدیل شود که در این قسمت در بخش حمل‌ونقل بهتر یک سیستم و استراتیژی منظم داریم.»
بر بنیاد گفته‌های مسوولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی، با عملی شدن این پروژه زمینه کار برای بیش از ۳هزار نفر به‌گونه مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد شد.
فضل احمد حمیدی مسوول یکی از شرکت‌های قراردادی گفت: «انشاءالله زمین اگر تسلیم داده شود، در همین یک ماه یا یک‌ونیم ماه کارش را شروع می‌کنیم.»
مسوولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی افزوده‌اند که در سال روان خورشیدی ۴۴ پروژه مربوط به حمل و نقل در کشور در حال اجرا شدن هستند.
رستم حفیظ‌‌‌یار رییس پلان‌گذاری، تحقیق و تطبیق وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت: «پروژه اولی اعمار و احداث ترمینال ولایت هرات بود که به ارزش یک اعشاریه هفت میلیارد افغانی از جانب سکتور خصوصی اعمار و احداث می‌شود.»
چندی پیش هیاتی از وزارت ترانسپورت و هوانوردی به ازبیکستان سفر کرد که گفته شد این هیات با مقام‌های ازبیکستانیروی همکاری‌های مشترک در بخش ترانزیت میان کابل و تاشکند به توافق رسیدند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11710

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.