• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

تلاش امریکا برای غیرفعال کردن یک شبکه‌ هکری چینی

  • کد خبر : 11700
  • 11 دلو 1402 - 8:15
تلاش امریکا برای غیرفعال کردن یک شبکه‌ هکری چینی

دو مقام امنیتی امریکا و یک منبع آگاه گفته‌اند که دولت بایدن در ماه‌های اخیر عملیاتی را به‌هدف مبارزه با یک شبکه هکری گسترده چینی که توانسته هزاران دستگاه متصل به اینترنت را به خطر بی‌اندازد، آغاز کرده است. رویترز سه‌شنبه‌شب، ۳۰ جنوری به نقل از این منابع گزارش داده است که وزارت عدلیه امریکا […]

دو مقام امنیتی امریکا و یک منبع آگاه گفته‌اند که دولت بایدن در ماه‌های اخیر عملیاتی را به‌هدف مبارزه با یک شبکه هکری گسترده چینی که توانسته هزاران دستگاه متصل به اینترنت را به خطر بی‌اندازد، آغاز کرده است.
رویترز سه‌شنبه‌شب، ۳۰ جنوری به نقل از این منابع گزارش داده است که وزارت عدلیه امریکا و دفتر تحقیقات فدرال به‌دنبال دریافت مجوز قانونی برای غیرفعال کردن این شبکه هکری چینی از راه دور هستند.
فعالیت ولت تایفون، یک گروه هکری که در این اواخر تلاش‌هایی را برای به خطر انداختن زیرساخت‌های کلیدی امریکا از جمله بنادر دریایی و ارایه‌دهنده‌گان خدمات اینترنتی انجام داده، نگرانی مقام‌های این کشور را برانگیخته است.
به گفته منابع، «ولت تایفون» که برای نخستین بار در ماه می گذشته تأسیس شده، در اواخر سال گذشته میلادی دامنه فعالیت خود را گسترش و همچنان برخی از تکنیک‌هایش را تغییر داده است.
به گفته کارشناسان امنیت ملی امریکا، فعالیت این گروه‌ها می‌تواند چین را قادر سازد تا از راه دور تأسیسات مهمی را در منطقه هند و اقیانوس آرام که به نحوی از عملیات نظامی ایالات متحده پشتیبانی می‌کند، مختل کند.
مقام‌های امریکایی نگران هستند که هکرها برای آسیب‌رساندن به آماده‌گی این کشور در صورت حمله چین به تایوان تلاش می‌کنند.
مقام‌ها در وزارت عدلیه امریکا و اف‌بی‌آی تا کنون در این مورد به‌گونه رسمی ابراز نظری نکرده‌اند.
با آن‌که بیجینگ هنوز در این مورد واکنشی نشان نداده است، اما چند ماه پیش مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور عملیات واشنگتن برای مبارزه با شبکه‌های هکری چین را «یک کارزار اطلاعات نادرست جمعی» از سوی کشورهای غربی عنوان کرده بود.
این در حالی است که دولت بایدن تلاش‌های خود را به‌گونه‌ وسیع به‌روی مبارزه با گروه‌های هکری متمرکز کرده است.
این اقدام به‌منظور جلوگیری از دست‌‌درازی برخی از کشورها از جمله چین ورسیه در انتخابات آینده امریکا و کاهش باج‌گیری از سوی گروه‌های هکری انجام شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.