• امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

وزارت خارجه آمریکا برای از سرگیری خدمات کنسولی در کابل «برنامه‌ریزی» می‌کند

  • کد خبر : 11741
  • 13 دلو 1402 - 11:44
وزارت خارجه آمریکا برای از سرگیری خدمات کنسولی در کابل «برنامه‌ریزی» می‌کند

اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید وزارت خارجه آمریکا در سندی از برنامه‌ریزی و تخصیص منابع و تسهیلات برای بازگشت احتمالی خدمات کنسولی آمریکا در کابل در صورت بهبود شرایط امنیتی و سیاسی صحبت کرده است. در این سند یکی از اهداف سفارت آمریکا را «بازگشت به کابل» در صورت بهبود شرایط […]

اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید وزارت خارجه آمریکا در سندی از برنامه‌ریزی و تخصیص منابع و تسهیلات برای بازگشت احتمالی خدمات کنسولی آمریکا در کابل در صورت بهبود شرایط امنیتی و سیاسی صحبت کرده است.
در این سند یکی از اهداف سفارت آمریکا را «بازگشت به کابل» در صورت بهبود شرایط امنیتی و سیاست آمریکا دانسته است و در آن گفته شده که یکی از اهدافش «رهبری مجموعه‌ای از کشورهای همفکر که همچنان مأموریت‌های ویژه افغانستان را در دوحه، منطقه و در نهایت در بازگشت به کابل دارند.»
سفارت آمریکا در کابل که از بزرگترین نمایندگی‌های آمریکا در سطح جهان بود، پس از دو دهه اوت/آگوست ۲۰۲۱، همزمان با ورود طالبان به کابل به دوحه قطر منتقل شد.
در این سند به تاریخ ۱۴ نوامبر که به تازگی در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است، گفته شده که باید دسترسی افغان‌ها به این سفارت به کشورهای آسیای میانه، پاکستان، امارات و ترکیه محدود نشود.
برنامه‌ریزی برای «سفر به کابل» و حفظ تاسیسات نمایندگی آمریکا و تمهیدات امنیتی نیز جزو اهداف این نمایندگی دانسته شده است.
شماری از افراد واجد شرایط انتقال به آمریکا که بنا به ویزای مسافرتی ویژه (اس‌آی‌وی) برای طی مراحل اداری در سفارت آمریکا به پاکستان رفته‌اند، با مشکل اخراج اجباری از این کشور مواجه شد‌ه‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.