• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

حکومت قزاقستان استعفا داد

  • کد خبر : 11818
  • 16 دلو 1402 - 21:47
حکومت قزاقستان استعفا داد

دفتر رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد که حکومت نخست وزیر علی خان اسماعیلوف روز دوشنبه استعفا داد و این استعفا از سوی رئیس جمهور پذیرفته شده است. رئیس جمهور قاسم جومارت توقایف کناره‌گیری حکومت علی‌خان اسماعیلوف را پذیرفت و رحمان سکیلیار معاون نخست وزیر را جانشین موقت او معرفی کرد. در بیانیه دفتر رئیس جمهور […]

دفتر رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد که حکومت نخست وزیر علی خان اسماعیلوف روز دوشنبه استعفا داد و این استعفا از سوی رئیس جمهور پذیرفته شده است.
رئیس جمهور قاسم جومارت توقایف کناره‌گیری حکومت علی‌خان اسماعیلوف را پذیرفت و رحمان سکیلیار معاون نخست وزیر را جانشین موقت او معرفی کرد.
در بیانیه دفتر رئیس جمهور آمده است: «تا زمان تائید قوه مجریه جدید اعضای حکومت قزاقستان به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.»
چرا حکومت قزاقستان استعفا داد؟
در بیانیه ریاست جمهوری قزاقستان دلیل این استعفا ذکر نشده است، اما توقایف اخیراً بر اصلاحات گسترده برای جذب سرمایه‌های خارجی در اقتصاد این کشور فشار آورده بود.
در این کشور آسیای مرکزی که بخش اعظم قدرت در دست رئیس جمهور است، تغییرات در حکومت غیرمعمول نیست.
تالگات کالییف، استاد علوم سیاسی قزاقستان، به خبرگزاری اسپانیایی «ای‌اف‌ای» گفت که رئیس جمهور توقایف بارها ناامیدی خود را از کابینه ابراز کرده بود.
کالییف به این خبرگزاری گفت: «این استعفا به توسعه اقتصادی آینده قزاقستان مرتبط است. رئیس جمهور از حکومت به دلیل ناتوانی در ارائه یک استراتژی اقتصادی موثر انتقاد می‌کرد.»

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.