• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

نبود بودجه تیم تکواندوی افغانستان را از اشتراک در رقابت های ایران محروم کرد

  • کد خبر : 11934
  • 23 دلو 1402 - 22:56
نبود بودجه تیم تکواندوی افغانستان را از اشتراک در رقابت های ایران محروم کرد

محمد بشیر تره کی سرمربی تیم ملی تکواندو افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته است که آنان در سه رویداد مهم تکواندو که قرار است در آینده نزدیک در ایران برگزار شود شرکت کرده نمی توانند. وی اضافه کرده است که آنان چندین هفته قبل به ریاست تربیت بدنی و ورزش افغانستان پیشنهادهای شانرا ارسال […]

محمد بشیر تره کی سرمربی تیم ملی تکواندو افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته است که آنان در سه رویداد مهم تکواندو که قرار است در آینده نزدیک در ایران برگزار شود شرکت کرده نمی توانند.
وی اضافه کرده است که آنان چندین هفته قبل به ریاست تربیت بدنی و ورزش افغانستان پیشنهادهای شانرا ارسال کرده اند ولی کمیسیون که در آنجا سفرهای ورزشی فدراسیون های ورزشی را منظور می کند، بنأ بر نبود بودجه درخواست آنانرا رد کرده است.
این در حالیست که مسابقات کسب سهمیه بازیهای المپیک در قاره آسیا برای تکواندو کاران در ماه مارچ به میزبانی چین برگزار میشود و اشتراک تکواندو کاران افغان در آن رویداد می توانست که باعث آمادگی بیشتر آنان شود ولی به علت مشکلات مالی آنان هر سه سفر را اشتراک کرده نمی توانند.
ریاست تربیت بدنی و ورزش اما تنها هزینه ترانسپورت زمینی را منظور کرده است و در مورد ویزه ورزشکاران تسهیلات فراهم کرده که از دیدگاه مسئولین در فدراسیون تکواندو سفر از راه زمینی ۷۲ ساعت را تا محل برگزاری مسابقات دربرخواهد گرفت و تأثیرات منفی آن بیشتر از تأثیرات مثبت آن ارزیابی میشود.
قابل ذکر است که تکواندو از جمله فدراسیون های پردستآورد ورزشی به شمار می رود که توانسته چندین بار مدالهای ارزشمند المپیکی، جهانی، آسیایی و منطقوی را برای افغانستان کمایی نماید و در بازیهای المپیک پاریس نیز از جمله امیدهای ورزش می باشد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.