• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

مقامات نظامی طالبان و ازبکستان در تاشکند روی «همکاری‌های دوجانبه» گفتگو کردند

  • کد خبر : 11951
  • 24 دلو 1402 - 17:24
مقامات نظامی طالبان و ازبکستان در تاشکند روی «همکاری‌های دوجانبه» گفتگو کردند

براساس گزارش‌ها، مسئولان ارشد نیروهای مرزی و استخبارات ازبکستان در تاشکند با هیأتی از وزارت دفاع حکومت طالبان دیدار و گفتگو کرده‌اند. سلیم‌ جان حسن‌اف، فرمانده نیروهای مرزی خدمات امنیت دولتی ازبکستان، با رحمت‌الله محمد، فرمانده لوای ۲۰۹ وزارت دفاع طالبان، وهیأت همراهش روی مسایل مرزی و همکاری‌های دوجانبه صحبت کرده‌اند. افغانستان و ازبکستان ۱۴۴ […]

براساس گزارش‌ها، مسئولان ارشد نیروهای مرزی و استخبارات ازبکستان در تاشکند با هیأتی از وزارت دفاع حکومت طالبان دیدار و گفتگو کرده‌اند.
سلیم‌ جان حسن‌اف، فرمانده نیروهای مرزی خدمات امنیت دولتی ازبکستان، با رحمت‌الله محمد، فرمانده لوای ۲۰۹ وزارت دفاع طالبان، وهیأت همراهش روی مسایل مرزی و همکاری‌های دوجانبه صحبت کرده‌اند.
افغانستان و ازبکستان ۱۴۴ کیلومتر مرز مشترک دارند و ازبکستان از زمان بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان با مقامات طالبان در تعامل بوده است و چندین بار مقام‌ها و هیأت‌هایی از حکومت طالبان به ازبکستان سفر کرده‌اند.
اخیرا سفارت افغانستان در تاشکند نیز به نماینده حکومت طالبان سپرده شد. حکومت طالبان در عین حال تاکنون چندین قرارداد همکاری‌های اقتصادی با ازبکستان امضا کرده است.
در میان کشورهای همسایه افغانستان تنها تاجیکستان با حکومت طالبان تعامل دیپلماتیک و همکاری‌ سیاسی ندارد، هر چند بخشی از برق مورد نیاز افغانستان همچنان از تاجیکستان وارد می‌شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11951

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.