• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
مرکز خبرنگاران افغانستان؛

ممنوعیت تصویربرداری در قندهار عقبگرد جدی در زمینه آزادی رسانه‌هاست

  • کد خبر : 12086
  • 30 دلو 1402 - 10:28
ممنوعیت تصویربرداری در قندهار عقبگرد جدی در زمینه آزادی رسانه‌هاست

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که دستور اخیر والی طالبان در قندهار مبنی بر ممنوعیت عکاسی و تصویربرداری از نشست‌های رسمی در این ولایت یک اقدام «غیرقانونی و به شدت عقب‌گرایانه» است و باعث تشدید محدودیت در آزادی بیان می‌شود. این نهاد خواهان تجدید نظر فوری در این حکم شده است. این نهاد در بیانیه‌ای […]

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که دستور اخیر والی طالبان در قندهار مبنی بر ممنوعیت عکاسی و تصویربرداری از نشست‌های رسمی در این ولایت یک اقدام «غیرقانونی و به شدت عقب‌گرایانه» است و باعث تشدید محدودیت در آزادی بیان می‌شود. این نهاد خواهان تجدید نظر فوری در این حکم شده است.
این نهاد در بیانیه‌ای گفته است که چنین اقدامی همچنین موجب خودسانسوری و کاهش قابل ملاحظه دسترسی رسانه‌ها به اطلاعات در این ولایت می‌شود.
مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که به یک نسخه از دستوری که با امضای محمدعلی حنفی معروف به «ملا شیرین آخوند» والی طالبان در قندهار منتشر شده، دسترسی پیدا کرده است.
والی طالبان در قندهار در این دستور خطاب به مسئولان محلی و نظامی قندهار گفته است: «از طریق این نامه به همه شما هدایت داده می‌شود که پس از این از عکاسی و تصویربرداری در مجالس رسمی و غیررسمی خوداری شود.»
شماری از خبرنگاران در قندهار که برای مصاحبه تصویری به برخی ادارات طالبان رفته بودند، می‌گویند این دستورالعمل حالا اجرایی شده است و مسئولان محلی حاضر به مصاحبه نشده‌اند.
پیشتر به گزارش رسانه‌ها، والی هلمند نیز دستور مشابهی صادر کرده بود.
در ماده چهارم قانون رسانه‌های همگانی که از سوی حکومت طالبان قابل اجرا خوانده شده، آمده است که هیچ شخص حقیقی یا حکمی نمی‌تواند فعالیت آزاد رسانه‌های خبری و یا معلوماتی را منع، تحریم، سانسور یا محدود نماید و یا طور دیگری در امور و نشرات رسانه‌ها مداخله کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.