• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

وزارت صنعت و تجارت از امضای ۲۲ تفاهم‌نامه با نهادهای داخلی خبر داد

  • کد خبر : 12129
  • 02 حوت 1402 - 8:25
وزارت صنعت و تجارت از امضای ۲۲ تفاهم‌نامه با نهادهای داخلی خبر داد

وزارت صنعت و تجارت ۲۲ تفاهم‌نامه را با ارزش مجموعی سه اعشاریه پنج میلیون دالر به هدف پشتیبانی و گسترش تجارت‌های خرد و بزرگ در کشور امضا کرده است. این تفاهم‌نامه‌ها با نهادهای داخلی امضا شده‌ و قرار است در ۱۴ ولایت عملی شوند. آخندزاد عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفته است که […]

وزارت صنعت و تجارت ۲۲ تفاهم‌نامه را با ارزش مجموعی سه اعشاریه پنج میلیون دالر به هدف پشتیبانی و گسترش تجارت‌های خرد و بزرگ در کشور امضا کرده است.
این تفاهم‌نامه‌ها با نهادهای داخلی امضا شده‌ و قرار است در ۱۴ ولایت عملی شوند.
آخندزاد عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفته است که بیش از ۶هزار نفر به‌گونه‌ی مستقیم از این پروژه‌ها مستفید خواهند شد.
سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت افزود: «در این جلسه با ۲۲ موسسه به ارزش بیش از سه و نیم میلیون دالر جهت رشد و انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاء گردید و قرار است که پروژه‌ها در بخش‌های مختلف در چهارده ولایت تطبیق و از این پروژه‌ها در حدود شش هزار نفر به طور مستقیم مستفید گردد.»
در همین حال اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفته است که برای رشد تجارت‌های خرد و بزرگ در کشور نیاز است تا امارت اسلامی سهولت‌های بیشتری را در بخش‌های مالیاتی و ترانزیتی به میان بیاورد.
میرویس هوتک رییس هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «از تمامی تحرکات که منجر به رشد سکتور خصوصی و توسعه و رشد اقتصاد کشور گردد استقبال و در محدوده‌ی امکانات خویش از آن حمایت می‌کنیم. حمایت از تشبثات کوچک که در کشور ما حایز اهمیت می‌باشد می‌تواند در ایجاد کار و جلوگیری از فقر و بی‌کاری موثر باشد.»
برخی آگاهان مسایل اقتصادی تجارت‌های کوچک را یک بخش مهم اقتصاد کشور می‌خوانند و بر پشتیبانی بیشتر از این بخش تاکید می‌ورزند.
عبدالظهور مدبر آگاه مسایل اقتصادی گفت: «افزایش بیلانس تجارت، ایجاد فرصت‌های کاری و افزایش صادرات کشور، وابسته به رشد و حمایت از تشبثات کوچک و متوسط است. بناء، رشد تعادل در فراهم‌سازی تسهیلات دولتی برای تشبثات کوچک و متوسط بسیار مهم و حیاتی می‌تواند باشد.»
بر بنیاد آمارهای وزارت صنعت و تجارت، در جریان دو سال گذشته ۶۳ تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت و تجارت و نهادهای داخلی به ارزش ۵۴میلیون ۵۳۷هزار دالر به امضا رسیده که در ۲۵ ولایت برای بیش از ۶۴۱هزار نفر زمینه کار فراهم کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.