• امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
تولیدکننده‌گان بوت در هرات:

تعرفه‌های گمرکی بر محصولات مشابه وارداتی افزایش داده‌ شود

  • کد خبر : 12196
  • 06 حوت 1402 - 19:16
تعرفه‌های گمرکی بر محصولات مشابه وارداتی افزایش داده‌ شود

شماری از تولیدکننده‌گان بوت در هرات از ورود محصولات مشابه به بازار این ولایت از سوی برخی تاجران ابراز نگرانی نموده می‌گویند که این امر سبب شده تا عدۀ زیادی از کارخانه‌های تولیدی بوت فعالیت خود را متوقف نمایند. آنان از حکومت می‌خواهند تا از واردات بوت و کفش‌های مشابه از بیرون کشور به هرات […]

شماری از تولیدکننده‌گان بوت در هرات از ورود محصولات مشابه به بازار این ولایت از سوی برخی تاجران ابراز نگرانی نموده می‌گویند که این امر سبب شده تا عدۀ زیادی از کارخانه‌های تولیدی بوت فعالیت خود را متوقف نمایند.
آنان از حکومت می‌خواهند تا از واردات بوت و کفش‌های مشابه از بیرون کشور به هرات جلوگیری نماید و یا هم تعرفۀ گمرکی بالای آن را بلند ببرد.
بصیراحمد یاوری، یک تن از سهام‌داران کارگاه تولیدی بوت صدیقی گفت که وضعیت بازار فروش و تولید بوت در هرات خوب نیست و این وضعیت در حدی است که تصور آن نیز دور از انتظار بوده‌است.
موصوف افزود، اگر وضعیت بازار بوت وطنی در هرات به همین منوال پیش برود، امکان دارد که به زودترین فرصت کارخانه‌های باقی‌مانده نیز فعالیت خود را متوقف سازند.
یاوری دلیل اصلی این مشکل را وجود جنس تقلبی در بازار هرات عنوان می‌کند و می‌افزاید که هم‌اکنون یک جوره بوت از سوی آنان به ۲۰۰ افغانی تهیه می‌شود، در حالی که جنس تقلبی آن به ۱۵۰ افغانی در بازار پیدا می‌شود.
موصوف از حکومت می‌خواهد که محصول گمرکی بوت را بالا ببرد تا جلو جنس‌های کاپی یا تقلبی در بازار گرفته شود که با این صورت می‌شود، برای افراد زیادی زمینۀ اشتغال‌زایی در این ولایت فراهم شود.
خلیفه محمدداوود، یک تن دیگر از تولیدکننده‌‍گان بوت در این ولایت گفت که بوت تولید هرات از بوت کشورهای ایران و پاکستان به مراتب از کیفیت بالاتر برخوردار بوده و نیاز است تا از محصولات و تولیدات داخلی حمایت بیشتر از طرف حکومت صورت گیرد.
وی که اکنون برای ۱۵ تن زمینۀ کار را در کارگاه خود فراهم ساخته‌است گفت، اگر محصول گمرکی بالای بوت‌های وارداتی مشابه زیاد شود، وی آماده‌است که برای ۳۰ تن زمینۀ کار را فراهم سازد.
موصوف علاوه می‌کند، در تمام ولایت هرات بیش از ۳۰۰ کارخانه مصروف تهیه و تولید بوت می‌باشد که در هر کارخانه ۱۰ یا ۱۵ تن مصروف کار هستند.
در همین حال، عبدالوهاب امینی رئیس صنف بوت‌دوزان این ولایت با ابراز نگرانی از موجودیت اجناس تقلبی در بازار این ولایت می‌گوید، حدود ۳۵۰ کارخانه در هرات موجود است که طی یک سال ۱۰۰ کارخانه ورشکست شده و ۲۵۰ کارخانه دیگر نیز با بسیار مشکل فعالیت می‌کنند.
امینی علاوه می‌کند که در حدود یک سال گذشته بیش از یک هزار تن از کارمندان صنف بوت‌دوزان در این ولایت بی‌کار شده‌اند و عدۀ زیادی هم به کشورهای بیرونی مهاجر شده‌اند.
رئیس صنف بوت‌دوزان می‌افزاید: «ما خواستار افزایش مالیات گمرکی بالای کفش‌های وارداتی مشابه هستیم تا کارمندان صنف مذکور بتوانند فعالیت خویش را به‌گونۀ مثمر و دوامدار در این ولایت ادامه دهند.»
با این حال، مولوی بشیرمحمد سیرت رئیس صنعت و تجارت هرات می‌گوید که امارت اسلامی از تمامی تجار و سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.
موصوف می‌گوید که آنان طی یک ماه گذشته بالای ۱۸ نوع جنس محصول گمرکی را بالا برده و اما بالا بردن محصولات گمرکی نیازمند تحلیل و ارزیابی بازار و همچنان عرضه و تقاضا بوده تا اینکه مشخص شود در چه زمانی بالای کدام جنس محصول گمرکی کاهش و یا افزایش یابد.
این در حالی است که صنف بوت‌دوزان ولایت هرات می‌گوید، اگر زمینۀ کاری برای شان مهیا گردد و محصول گمرکی بالای بوت وارداتی افزایش یابد، آنان توانایی عرضۀ بوت با کیفیت را به تمامی بازارهای هرات و حتی دیگر ولایات را دارند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12196

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.