• امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0

ترانزیت کالا از استان خراسان جنوبی ایران به افغانستان سه برابر شد

  • کد خبر : 12712
  • 17 حمل 1403 - 22:25
ترانزیت کالا از استان خراسان جنوبی ایران به افغانستان سه برابر شد

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی ایران گفت: ۱۹ هزار و ۹۳۶ دستگاه کامیون کالا سال گذشته از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد که از نظر تعداد کامیون نسبت به سال قبل از آن ۲۹۱ درصد افزایش یافت. محمد کوهگرد در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: این تعداد کامیون به وزن ۶۵۰ […]

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی ایران گفت: ۱۹ هزار و ۹۳۶ دستگاه کامیون کالا سال گذشته از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد که از نظر تعداد کامیون نسبت به سال قبل از آن ۲۹۱ درصد افزایش یافت.
محمد کوهگرد در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: این تعداد کامیون به وزن ۶۵۰ هزار و ۲۴۸ تن کالا و ارزش یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۳۷۸ هزار دلار بوده است که از نظر ارزش ۲۱۵ درصد و از نظر وزن ۳۸۵ درصد رشد دارد.
وی عنوان کرد: این ترانزیت شامل لوازم یدکی مستعمل و مواد خوراکی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.
مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی ایران با اشاره به خدمات مسافری در گمرک ماهیرود گفت: از ابتدای امسال به ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر ورودی، ۲۸ هزار و ۳۴ مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده‌ است.
وی افزود: خدمات ارائه شده از نظر مسافران ورودی نسبت به سال قبل‌تر ۳۹ درصد و از نظر مسافران خروجی ۳۱ درصد افزایش داشته است.
استان خراسان جنوبی ایران دارای چهار بازارچه مرزی است و این استان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.
فعال‌ترین مرز این استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.