• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

ایران و پاکستان به افزایش تجارت دو کشور تا ده میلیارد دالر توافق کردند

  • کد خبر : 12860
  • 04 ثور 1403 - 22:17
ایران و پاکستان به افزایش تجارت دو کشور تا ده میلیارد دالر توافق کردند

هیات بلندپایه ایرانی به رهبری ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در سفر به اسلام‌آباد با جانب پاکستان به توافق رسیده اند که حجم تجارت شان را به ده میلیارد دالر افزایش دهند. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجۀ ایران با نشر پیامی در ایکس گفته است که هیات ایرانی با آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف، […]

هیات بلندپایه ایرانی به رهبری ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در سفر به اسلام‌آباد با جانب پاکستان به توافق رسیده اند که حجم تجارت شان را به ده میلیارد دالر افزایش دهند.
حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجۀ ایران با نشر پیامی در ایکس گفته است که هیات ایرانی با آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف، صدراعظم، روسای مجالس ملی و سنا و نیز اسحاق دار، وزیر خارجۀ پاکستان دیدار و گفتگو کرده است.
به گفتۀ عبداللهیان، در جریان سفر رییسی و هیات همراهش به پاکستان، دربارۀ تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، مسایل فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریزم، مسایل امنیتی و قضایی بحث و گفتگو میان دو جانب صورت گرفت.
وزیر خارجۀ ایران نگاشته است که تهران و اسلام‌آباد توافق کردند تا حجم تجارت رسمی دو کشور به ده میلیارد دالر افزایش یابد و هشت سند همکاری مشترک نیز میان دو جانب امضا شد.
براساس گزارش‌ها در حال حاضر حجم تجارت ایران و پاکستان بیش از ۲.۵ میلیارد دالر است.
همچنان دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری ایران گفته است که جنرال عاصم منیر، لوی درستیز پاکستان نیز با ابراهیم رییسی دیدار کرده است.
در اعلامیه‌ای ریاست جمهوری ایران آمده است: “هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.”
ابراهیم رییسی در دیدار با لوی درستیز پاکستان گفته است که تقویت همکاری‌ها میان نظامیان دو کشور می‌تواند منجر به صلح و ثبات شود.
جنرال عاصم منیز نیز بر لزوم بهبود هماهنگی در امتداد مرزهای مشترک تاکید کرده تا جلو تهدیدات “تروریستان” گرفته شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.