• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

سوزاندن بیش از سه تُن مواد مخدر جامد و ۲۲ هزار لیتر مواد مخدر مایع در کابل

  • کد خبر : 12870
  • 05 ثور 1403 - 8:15
سوزاندن بیش از سه تُن مواد مخدر جامد و ۲۲ هزار لیتر مواد مخدر مایع در کابل

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله بیش از سه تُن مواد مخدر جامد و ۲۲ هزار لیتر مواد مخدر مایع را امروز در ده‌سبز کابل به آتش کشید. احمدالله احمدی رییس عمومی پولیس مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که این حجم مواد مخدر پس از روی‌کارآمدن دوباره امارت اسلامی در کشور، از ولایت‌های زون […]

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله بیش از سه تُن مواد مخدر جامد و ۲۲ هزار لیتر مواد مخدر مایع را امروز در ده‌سبز کابل به آتش کشید.
احمدالله احمدی رییس عمومی پولیس مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که این حجم مواد مخدر پس از روی‌کارآمدن دوباره امارت اسلامی در کشور، از ولایت‌های زون مرکزی به‌شمول کابل جمع‌آوری شده و ۹ هزار نفر نیز در این پیوند بازداشت شده‌اند.
آقای احمدی در این باره گفت: «در حضور این هیأت، ۳۷۹ کیلوگرم تریاک حالا در حضور شما و بدست هیأت مذکور سوزانده می‌شود. ۶۳۵ کیلوگرم هیرویین هم ان‌شاءالله سوزانده می‌شود.»
از سویی هم، عبدالمتین قانع سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که در حال حاضر کشت و تولید مواد مخدر در کشور به صفر رسیده؛ ولی محو کامل آن نیاز به همکاری کشورهای منطقه و جامعه جهانی دارد.
آقای قانع هم‌چنان از عدم همکاری جامعه جهانی در امر مبارزه با مواد مخدر در کشور انتقاد می‌کند.
سخن‌گوی وزارت داخله گفت: «با وجود این‌که تعهد کردند که همکاری می‌کنند، متاسفانه هیچ همکاری‌ای نبود. ولی امارت اسلامی افغانستان داروندار خود را و اکثر بودجه خود را، بودجه بعضی معادن را صرف این کرد که معتادین ختم شود و با این پدیده شوم کاملن جدی مبارزه صورت بگیرد.»
روح‌الله حبیبی رییس محکمه ابتدایی مواد مخدر گفت: «آن‌ها از پاکستان بار می‌کنند و در میدان هوایی ما گیر می‌آیند. در بندرهای پاکستان گیر نمی‌آیند، در میدان هوایی شان گیر نمی‌آیند، در میدان هوایی افغانستان که می‌آورند به خارج و به اروپا انتقال می‌دهند و دیگر کشورها امارت اسلامی را بدنام می‌سازند.»
پیش از این، برخی از کشورهای همسایه ادعا کرده بودند که هیچ‌کاهشی در قاچاق مواد مخدر صنعتی از افغانستان نیامده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.