• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

راهیابی ۱۲ بانو به تیم ملی دوچرخه‌سواری

  • کد خبر : 1105
  • 16 اسد 1399 - 9:01
راهیابی ۱۲ بانو به تیم ملی دوچرخه‌سواری

رقابت‌های‌ دو روزۀ دوچرخه‌سواری برای انتخاب اعضای تیم ملی بانوان دوچرخه‌سوار کشور با انتخاب ۱۲ بانو در بامیان پایان یافت. در این رقابت‌ها ۴۷ بانوی دوچرخه‌سوار از ولایت‌‌های کابل، بلخ، دایکندی، غزنی، فاریاب و بامیان شرکت کرده بودند. فضل‌احمد فضلی، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌گوید، از این میان ۱۲ بانو عضویت تیم ملی دوچرخه‌سواری را به دست […]

رقابت‌های‌ دو روزۀ دوچرخه‌سواری برای انتخاب اعضای تیم ملی بانوان دوچرخه‌سوار کشور با انتخاب ۱۲ بانو در بامیان پایان یافت. در این رقابت‌ها ۴۷ بانوی دوچرخه‌سوار از ولایت‌‌های کابل، بلخ، دایکندی، غزنی، فاریاب و بامیان شرکت کرده بودند.

فضل‌احمد فضلی، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌گوید، از این میان ۱۲ بانو عضویت تیم ملی دوچرخه‌سواری را به دست آورده‌اند. زهرا رضایی، افسانه نوروزی، یلدیز هاشمی، ریحانه، آرزو، شهربانو، رخسار حبیب‌زی، فریبا هاشمی، نجلا، سحر سادات، نرگس حکیمی و نوریه از ولایت‌های بامیان، فاریاب و کابل به ترتیب مقام‌های نخست تا دوازدهم رقابت‌های دو روزۀ دوچرخه‌سواری «تور بامیان» را کسب کرده‌اند. زهرا رضایی، از ولایت بامیان که مقام نخست این رقابت‌ها را به دست آورده است، می‌گوید که تلاش دارد تا در رقابت‌های دوچرخه‌سواری در بیرون از کشور اشتراک کند. افسانه نوروزی از کابل و یلدیز هاشمی از فاریاب که مقام‌های دوم و سوم این رقابت‌ها را به دست آورده‌اند می‌گویند: «به طالبان باج نمی‌دهیم». این دو ورزشکار می‌خواهند از طریق دوچرخه‌سواری برای برابری حقوق زن و مرد در کشور دادخواهی کنند. نرگس حکیمی، یکی از ورزشکاران کابل که با کودک خرد سالش در این رقابت‌ها‌ حضور یافته بود نیز عضویت تیم ملی بانوان دوچرخه‌سوار را به دست آورده است.

برگزار کننده‌گان رقابت‌های‌ دوچرخه‌سواری «تور بامیان» هدف از راه‌اندازی این رقابت‌ها را تشویق بانوان به این رشتۀ ورزشی عنوان می‌کنند. بانوان دوچرخه‌سوار در روز نخست این رقابت‌ها‌، فاصلۀ ۳۵ کیلومتری را از ساحۀ سبزآب «درۀ کالو» تا مرکز شهر بامیان و در روز دوم از «چوک الکین» تا دو راهی پارک ملی بندامیر ۵۰ کیلومتر را رکاب زدند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.