• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

درخواست پوزش‌خواهی رسمی از بلقیس روشن در دومین روز لویه‌جرگه جنجالی شد

  • کد خبر : 1147
  • 18 اسد 1399 - 15:31
درخواست پوزش‌خواهی رسمی از بلقیس روشن در دومین روز لویه‌جرگه جنجالی شد

درخواست یک کمیته کاری لویه‌جرگه مشورتی صلح برای پوزش‌خواهی رسمی از بلقیس روشن، نماینده مردم فراه در مجلس نماینده‌گان که روز گذشته در پی اعتراض در هنگام سخنرانی رییس جمهور غنی، مورد شتم و ضرب قرار گرفته بود، در دومین روز لویه‌جرگه مشورتی صلح جنجالی شد. اصیلا وردک، رییس یکی از کمیته‌های لویه‌جرگه مشورتی صلح […]

درخواست یک کمیته کاری لویه‌جرگه مشورتی صلح برای پوزش‌خواهی رسمی از بلقیس روشن، نماینده مردم فراه در مجلس نماینده‌گان که روز گذشته در پی اعتراض در هنگام سخنرانی رییس جمهور غنی، مورد شتم و ضرب قرار گرفته بود، در دومین روز لویه‌جرگه مشورتی صلح جنجالی شد.

اصیلا وردک، رییس یکی از کمیته‌های لویه‌جرگه مشورتی صلح در هنگام ارائه گزارش کاری خود لت‌وکوب بلقیس روشن را محکوم کرد و خواهان معذرت‌خواهی رسمی از او شد. این درخواست با واکنش برخی دیگر از اعضای لویه‌جرگه مشورتی صلح روبه‌رو شد و نظم لویه‌جرگه برهم خورد. شماری نیز از صحن تالار لویه‌جرگه مشورتی خارج شدند.

به رغم تقاضای مسوولان برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح  نظم به این نشست برنگشت و برخی از اعضای لویه‌جرگه مشورتی صلح که عمدتاً مردان بودند، در جایگاه سخنران آمدند و اعلام کردند که حامی بلقیس روشن، مفسد و فاسد است. سرانجام عبدالله عبدالله، رییس لویه‌جرگه مشورتی صلح، در سخنانی دو طرف را به آرامش دعوت کرد. عبدالله عبدالله برخورد با بلقیس روشن را خلاف موازین قبول‌شده خواند و پذیرفتنی ندانست. رییس لویه‌جرگه مشورتی صلح از جانب دیگر تأکید کرد که ممکن خانم روشن از بخشی از مردم نماینده‌گی کند و باید دیدگاه و نظریات او مورد احترام قرار می‌گرفت.

بلقیس روشن، نماینده مردم فراه در مجلس نماینده‌گان، هنگام سخنرانی رییس جمهور غنی اعتراض کرد و شعاری را به این عنوان «باج‌دهی به طالبان وحشی خیانت ملی است»، بلند کرده بود. آقای غنی ضمن دعوت خانم روشن به آرامش، در پاسخ به او گفت: «من باج ده نیستم. شما همکاران‌تان را قناعت دهید. تصمیم از شما است.» در این هنگام زنی بلقیس روشن را در هنگام بیرون شدن از تالار لویه‌جرگه مشورتی صلح به زمین می‌زند. برخورد با بلقیس روشن از روز گذشته به این سو واکنش‌برانگیز شده است. میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان این برخورد را محکوم کرده و خواهان اعاده‌ی حیثیت خانم روشن شده است. عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی و رییس لویه‌جرگه مشورتی صلح در گفت‌وگوی تلویزیونی از بلقیس روشن معذرت خواهی کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.