• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

کندن‌کاری دومین چاه گاز ساحه یتیم‌تاق جوزجان تکمیل شد

  • کد خبر : 1219
  • 26 اسد 1399 - 4:18
کندن‌کاری دومین چاه گاز ساحه یتیم‌تاق جوزجان تکمیل شد

وزارت معادن و پترولیم اعلام کرد که کندن‌کاری چاه گاز شماره «۳۶» ساحه یتیم‌تاق جوزجان تکمیل و آماده استخراج شده است. این دومین چاه گاز در منطقه یتیم‌تاق جوزجان است که از سوی وزارت معادن و پترولیم پس از حدود ۴۰ سال کندن‌کاری می‌شود. وزارت معادن و پترولیم در سیزدهم حمل امسال اعلام کرد که […]

وزارت معادن و پترولیم اعلام کرد که کندن‌کاری چاه گاز شماره «۳۶» ساحه یتیم‌تاق جوزجان تکمیل و آماده استخراج شده است. این دومین چاه گاز در منطقه یتیم‌تاق جوزجان است که از سوی وزارت معادن و پترولیم پس از حدود ۴۰ سال کندن‌کاری می‌شود. وزارت معادن و پترولیم در سیزدهم حمل امسال اعلام کرد که کندن‌کاری چاه شماره «A۳۲» در ساحه یتیم‌تاق ولایت جوزجان تکمیل و روند استخراج گاز مایع از این چاه آغاز شده است.

منطقه‌ی یتیم‌تاق در ۲۵ کیلومتری شرق شهر شبرغان موقعیت دارد که در این ساحه چاه‌های گاز در زمان روس‌ها حفر شده است. چاهی که به تازه‌گی کندن‌کاری آن تکمیل شده است، یک هزار و ۶۰۰ متر عمق دارد. وزارت معادن و پترولیم گفته است از گاز استخراج شده این چاه، نیازمندی گاز دستگاه‌های تولید انرژی برق بیات‌پاور، غضنفر گروپ، فابریکات کود و برق مزارشریف و سایر مصرف‌کننده‌گان مرفوع خواهد شد. طبق معلومات وزارت معادن و پترولیم، با آغاز استخراج گاز طبیعی از این دو چاه، ظرفیت تولیدی افغان‌گاز در حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد و حدود هشت میلیون دالر امریکایی به درآمد سالانه‌ی دولت از بابت فروش گاز افزوده می‌شود. وزارت معادن و پترولیم گفته است که در اجرای پروژه کندن‌کاری این دو چاه در بخش‌های فنی و تأمین امنیت برای حدود ۲۵۰ نفر به گونه مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1219

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.