• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
15

حاصلات انگور در قندهار امسال نزدیک به ۳۰۰ هزار تن رسید

  • کد خبر : 1306
  • 01 سنبله 1399 - 4:54
حاصلات انگور در قندهار امسال نزدیک به ۳۰۰ هزار تن رسید

مقام های وزارت زراعت و مالداری از افزایش حاصلات انگور در ولایت قندهار خبر می دهند. این وزارت می گوید که حاصلات انگور امسال نزدیک به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است. اما نبود بازار بزرگترین مشکل باغداران این ولایت است. وزارت زراعت و آبیاری با پخش خبر نامه ای از افزایش حاصلات انگور در ولایت […]

مقام های وزارت زراعت و مالداری از افزایش حاصلات انگور در ولایت قندهار خبر می دهند. این وزارت می گوید که حاصلات انگور امسال نزدیک به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است. اما نبود بازار بزرگترین مشکل باغداران این ولایت است. وزارت زراعت و آبیاری با پخش خبر نامه ای از افزایش حاصلات انگور در ولایت قندهار خبر داده است. ریاست زراعت و آبیاری ولایت قندهار گفته است که امسال  در ۱۷ ولسوالی این ولایت از باغ های انگور در گستره ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین انگور جمع آوری می گردد.  به نقل از این ریاست حاصلات انگور سال گذشته در حدود ۲۷۳ هزار و ۶۰ تن بود، اما امسال در مقایسه به  سال گذشته حاصلات انگور افزایش یافته است و به ۲۹۰ هزار متریک تن رسیده است.  سید حفیظ الله سیدی، رئیس زراعت و آبیاری ولایت قندهار می گوید که آگاهی دهی به کشاورزان، راه اندازی برنامه های آموزشی و همکاری ریاست زراعت با کشاورزان و باغداران از دلایل افزایش حاصلات انگور در این ولایت به شمار می روند. به گفته مقام های این ولایت بیشترین باغ های انگور در ولسوالی های سپین بولدک، دامان، معروف، شاولی کوت، ژیری، پنجوایی،‌ دند و ارغستان وجود دارند. افزون بر این، کار ساخت ۹۱۱ کارخانه تولید کشمش نیز در این ولایت آغاز شده است و  قرار است به زودی کار ساخت آن تکمیل گردد.

اما شماری از باغداران انگور در این ولایت از نبود بازار برای فروش فرآورده های  شان شکایت دارند. در خبرنامه وزارت زراعت آمده است که عبدالحق، یکی از باغداران انگور در ولایت قندهار می گوید:«نبود بازار برای فروش انگور بزرگترین مشکل ما است. اگر حکومت برای فروش انگور مان بازار یابی کند،‌ در آمد ما چند برابر افزایش خواهد یافت.» انگور و انار از میوه های مشهور در ولایت قندهاراند. مقام های ریاست زراعت و آبیاری این ولایت می گویند که قندهار بزرگترین تولید کننده انواع گوناگون انگور به شمار می رود. هر سال هزاران تن انگور افزون بر سایر ولایت ها به کشور های همسایه، عربستان سعودی و برخی از کشور های دیگر صادر می گردد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.