• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

افغانستان و اوزبیکستان روی امضای قرارداد ۱۰ ساله انتقال برق توافق کردند

  • کد خبر : 1449
  • 07 سنبله 1399 - 18:41
افغانستان و اوزبیکستان روی امضای قرارداد ۱۰ ساله انتقال برق توافق کردند

وزارت خارجه اعلام کرد که با اوزبیکستان روی امضای قرارداد ۱۰ ساله انتقال برق توافق کرده‌ است. این توافق طی سفر هیأتی از مقام‌های افغان به این کشور انجام شده است. هیأت دولتی به ریاست محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه امروز به تاشکند رفته است. این هیأت با عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه اوزبیکستان […]

وزارت خارجه اعلام کرد که با اوزبیکستان روی امضای قرارداد ۱۰ ساله انتقال برق توافق کرده‌ است. این توافق طی سفر هیأتی از مقام‌های افغان به این کشور انجام شده است. هیأت دولتی به ریاست محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه امروز به تاشکند رفته است. این هیأت با عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه اوزبیکستان ، ملاقات کرده است. وزارت خارجه می‌گوید که گفت‌وگو در «فضای اعتماد، سطح بلند تفاهم و درک عمیق متقابل» انجام شده است.

براساس اعلام وزارت خارجه، دو جانب روی امضای قرارداد انتقال برق میان شرکت برشنا و وزارت انرژی اوزبیکستان و هم‌چنان گسترش همکاری‌ها در عرصه‌‌های تجارت و ترانسپورت به توافق رسیده‌اند. افزون بر این، به گفته وزارت خارجه، دو طرف در مورد اهمیت صلح و نقش اوزبیکستان در تامین صلح و اجماع منطقه‌ای بحث‌ و تبادل نظر کرده‌اند. در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که کاملوف گفته است: «امیدواریم که این سفر تاریخی همکاری‌های سیاسی و‌ اقتصادی دو کشور را ارتقاء داده و روابط‌ ما را در زمینه‌های تجارت، ترانسپورت، انتقال برق و انرژی بیش‌تر از بیش گسترش دهد.» او هم‌چنان از روند صلح افغانستان اعلام حمایت کرده و گفته است که انتظار دارد که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز شود.

حنیف اتمر در این دیدار، در مورد لزوم آغاز زود‌هنگام مذاکرات صلح، حفظ نظام جمهوری و دست‌آوردهای ۱۹ سال گذشته به منظور تامین صلح پایدار به آقای کاملوف معلومات داده است. سرپرست وزارت خارجه گفته است که افغانستان اراده قوی برای تقویت و گسترش روابط با اوزبیکستان دارد و خواهان ارتقای روابط سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی با این کشور است. در این سفر، سرپرست وزارت امور خارجه را محمدشاکر کارگر رییس دفتر ریاست جمهوری، یما شمس سرپرست وزارت ترانسپورت و فواید عامه، عبدالکریم ملک‌یار معین و سرپرست وزارت صنعت و تجارت، احمدداوود نورزی، رییس شرکت برشنا، اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی و عبدالباری صدیقی، رییس خط آهن همراهمی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.