• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد

  • کد خبر : 5388
  • 01 عقرب 1400 - 22:56
افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد

براساس ارزیابی حکومت سویدن، اقتصاد افغانستان زودتر از آنچه تصور می شود، فرو خواهد پاشید. پاکستان نیز از وقوع یک هرج و مرج احتمالی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است. پر السون فرید، وزیر امور همکاری‌های انکشافی سویدن به روز شنبه به خبرگزاری رویترز در دبی گفت: «نگرانی من این است که افغانستان در لبه […]

براساس ارزیابی حکومت سویدن، اقتصاد افغانستان زودتر از آنچه تصور می شود، فرو خواهد پاشید. پاکستان نیز از وقوع یک هرج و مرج احتمالی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
پر السون فرید، وزیر امور همکاری‌های انکشافی سویدن به روز شنبه به خبرگزاری رویترز در دبی گفت: «نگرانی من این است که افغانستان در لبه فروپاشی قرار دارد و این فروپاشی سریع‌تر از آن خواهد بود که ما فکر می کنیم.»
وزیر امور همکاری‌های انکشافی سویدن هشدار داد که این امر ممکن است باعث پیشرفت گروه‌های تروریستی شود. او تأکید کرد که سویدن می‌خواهد این کشور را با تهیه نیاز های اولیه جمعیت آن از طریق گروه‌های جامعه مدنی حمایت کند، اما به حکومت طالبان هیچ پولی نمی دهد. بعد از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، پرداخت میلیارد هاپول‌های کمکی بین‌المللی برای این کشور قطع شده است.
حکومت های جهان تا به حال در مورد از سرگیری روابط با طالبان، تردید دارند. این اسلامگرایان تند رو، متهم به نقض حقوق بشر اند. طالبان در دوره اول حاکمیت شان از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱، بسیاری از سازمان های امدادی را از افغانستان بیرون کردند، اما برعکس آن‌ها حالا توضیح داده‌اند که کمک‌های خارجی را می پذیرند و از کارمندان سازمان های امدادی حفاظت می کنند. اما آن‌ها حمایت ها با پیش شرط ها را رد می کنند.
چودری افزود: «آیا می‌خواهیم افغانستان را به هرج و مرج بکشانیم و یا باید کوشش کنیم که این کشور باثبات گردد؟»
وزیر اطلاعات پاکستان تأکید کرد که تعامل با طالبان، باعث تشویق حفاظت از حقوق بشر، تشکیل یک حکومت همه شمول با قانون اساسی خواهد شد.
پاکستان با طالبان روابط عمیقی دارد و اغلب متهم به حمایت این گروه در جنگ علیه حکومت کابل تحت حمایت ایالات متحده امریکا، در ۲۰ سال اخیر شده است. اما اسلام آباد این اتهام ها را همواره رد کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5388

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.