• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد افغانستان، به تلاش همه‌ نهادها و دولت فراگیر نیاز است

  • کد خبر : 5414
  • 02 عقرب 1400 - 23:28
برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد افغانستان، به تلاش همه‌ نهادها و دولت فراگیر نیاز است

نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد افغانستان، نیاز به دولت فراگیر و حمایت از حقوق همه افغان‌ها به شمول زنان و مردان است. یوناما روز یک‌شنبه، دوم عقرب، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دیبرا لاینز، رییس یوناما، با نماینده‌گان بلند‌رتبه طالبان از جمله عبدالسلام حنفی، معاون […]

نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد افغانستان، نیاز به دولت فراگیر و حمایت از حقوق همه افغان‌ها به شمول زنان و مردان است.
یوناما روز یک‌شنبه، دوم عقرب، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دیبرا لاینز، رییس یوناما، با نماینده‌گان بلند‌رتبه طالبان از جمله عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزا، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه و هدایت‌الله، سرپرست وزارت مالیه طالبان دیدار کرده است.
طبق اعلامیه، در این دیدارها در مورد عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی و بشری افغانستان و هم‌چنان نگرانی‌های حقوق بشری گفت‌وگو شده است.
رییس دفتر یوناما تأکید کرده است که سازمان ملل متحد به افزایش کمک‌های حیاتی ادامه می‌دهد، اما برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی همه نهادها باید هر کاری را که ممکن است انجام دهند و هم‌چنان به تشکیل یک دولت همه‌شمول و حمایت از حقوق تمام افغان‌ها به شمول زنان و مردان، نیاز است.
ریاست عمومی دفتر نخست‌وزیر طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نماینده ویژه سازمان ملل متحد با عبدالسلام حنفی دیدار کرده است.
حنفی در این دیدار گفته است که طالبان مصمم‌اند با جامعه بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل متحد از نزدیک همکاری کنند و تفاهم داشته باشند.
به گفته او، طالبان سهولت‌های لازم به شمول امنیت را به ادارات ملل متحد در افغانستان فراهم می‌کنند و از مشور‌ت‌های مفید و مثبت این نهاد استقبال خواهند کرد.
او از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست که «حکومت جدید افغانستان» به‌ویژه سیستم بانکی آن را تقویت کنند تا همکاری با جهان بیش‌تر شود.
معاون ریاست‌الوزرای طالبان گفته است، اولویت طالبان این است که برای هر فرد افغان امنیت همه‌جانبه و حقوق شهروندی تامین شود.
عبدالسلام حنفی تأکید کرده است که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه امنیت دیگران استفاده کند و در زمینه کنترل مواد مخدر مصمم است و از سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی خواسته است که بدیل معیشت مناسب را برای دهقانان افغان فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.